نگاه نامزدهای ریاست جمهوری به نقش رسانه‌ملی در انتخابات

نگاه نامزدهای ریاست جمهوری به نقش رسانه‌ملی در انتخابات

کاندیداهای ریاست جمهوری در حاشیه حضور در برنامه‌های صدا و سیما از تاثیر رسانه ملی در معرفی نامزدها،
آگاهی بخشی به مخاطبان و ... گفتند.

 تأکید رئیسی بر نقش تعیین‌کننده رسانه‌ملی در انتخابات
سیدابراهیم رئیسی، نخستین برنامه تبلیغاتی قانونی خود را برای گفت‌وگو با مردم در رادیو اقتصاد ضبط کرد. رئیسی بعد از ضبط برنامه در جمع خبرنگاران درباره رویکرد رسانه‌ملی در انتخابات گفت: امروز و در وضعیت فعلی مهم‌ترین نقش رسانه‌ملی، رساندن پیام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به مردم و رساندن خواست مردم به نامزدهاست. نقش رسانه‌ملی در انتخابات امسال بسیار تعیین‌کننده است، به‌طوری که امروز ارتباطات استانی و امکان تجمع جمعیت‌ وجود ندارد و اینجاست که رسانه‌ملی می‌تواند نقش پررنگ خود را ایفا کند و سخنان نامزدها را به گوش مردم برساند. این نامزد انتخابات با تاکید بر این‌که نقش رسانه‌ملی و دیگر رسانه‌ها مثل رسانه‌های مجازی در این انتخابات بسیار مهم است، گفت: رسانه‌ملی در انتخابات امسال سه وظیفه خطیر را برعهده دارد، نخست آگاهی‌بخشی مسؤولانه، دوم سرعت در این آگاهی‌بخشی و سوم صدق و راستی در این آگاهی‌بخشی که هر سه این عوامل پایه‌های اصلی آگاهی‌بخشی به ملت است و می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند.

 نقش رسانه‌ملی در انتخابات پررنگ‌تر از هر سال است
سعید جلیلی، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نخستین برنامه تبلیغاتی قانونی خود را برای گفت‌وگو با جوانان در قالب برنامه «صدای‌جوان» در رادیو جوان ضبط کرد. جلیلی بعد از ضبط برنامه خود در جمع خبرنگاران گفت: رسانه‌ملی همیشه نقش مهمی در برگزاری انتخابات داشته و امسال هم که بیماری کرونا همه‌گیرشده این نقش پررنگ‌تر هم شده است. عرصه انتخابات عرصه انتخاب مردم است و زمانی انتخاب شایسته صورت می‌گیرد که برنامه‌های نامزدها برای مردم تبیین شده باشد که وظیفه این تبیین بر عهده رسانه‌ملی است. رسانه‌ملی باید برنامه‌های اقناع‌کننده داوطلبان را به گوش مردم برساند تا مردم بتوانند انتخاب اصلح داشته باشند. داوطلب شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در رسانه‌ملی گفت: امسال که امکان برگزاری جلسات حضوری را نداریم نقش صداوسیما پررنگ‌تر شده و باید این جلسات بحث بیشتر فراهم شود و نامزدها با هم مناظره داشته باشند و بحث و تبادل‌نظر کنند. برنامه‌هایی که رسانه‌ملی تنظیم‌کرده برنامه‌های خوبی است، مثل همین برنامه امروز که در رادیو بود و ما با جوانان به پرسش و پاسخ پرداختیم و سوالات و مشکلات جوانان مستقیم به گوش ما رسید.

 رسانه‌ملی در انتخابات۱۴۰۰ شروع خوبی داشت
محسن رضایی، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌‌جمهوری نخستین برنامه تبلیغاتی قانونی خود را برای گفت‌وگو با مردم در رادیو فرهنگ ضبط کرد. رضایی بعد از ضبط برنامه خود در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد رسانه‌ملی در انتخابات گفت: از رسانه‌ملی که عوامل شایسته و باتجربه‌ای در آن مشغول به خدمت هستند می‌خواهم این انتخابات را بسیار جدی بگیرد. انتخابات امسال و دولت آینده حساس‎ترین آنها بعد از انقلاب است چون این روزها با ابرمشکلات زیادی رو‌به‌رو هستیم. من از رسانه‌ملی می‌خواهم به هیچ‌وجه محافظه‌کاری نکند. صداوسیما باید فضا را به سمت شفافیت ببرد تا مردم انتخابی اصلح داشته باشند. صداوسیما شروع خوبی در انتخابات داشت و امیدوارم با همین روال پیش برود.

 از رسانه‌ملی برای دقت و زمانی که اختصاص می‌دهد، تشکر می‌کنم
محسن مهرعلیزاده، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نخستین برنامه تبلیغاتی قانونی خود را در قالب برنامه «دومین‌گام» در رادیو اقتصاد ضبط کرد. به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، مهرعلیزاده بعد از ضبط برنامه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌هایی که در رسانه‌ملی ملاحظه کردم، بادقت و باکیفیت ساخته می‌شوند، بسیار تاثیرگذار خواهند بود و از این روند راضی هستم.
وی با بیان این‌که از نظر تعدد برنامه‌ها صداوسیما خوب اندیشیده است، گفت: امیدوارم عدالتی که در زمینه کمیت رعایت‌شده در زمینه کیفیت نیز رعایت شود. از رسانه‌ملی برای دقت و زمانی که اختصاص می‌دهد تشکر می‌کنم.

 برنامه‌های رسانه‌ملی، برای آگاهی‌بخشی به مردم ثمربخشند
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌‌هاشمی، جوان‌ترین نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری  در برنامه «رئیس‌جمهور» از برنامه‌هایش با مردم سخن گفت.  قاضی‌زاده‌‌هاشمی ‌پس از ضبط این برنامه درباره ویژگی تبلیغات نامزدها در رسانه‌ملی گفت: این برنامه‌ها ثمربخش و مفیدند و من در اولین برنامه تلویزیونی‌ام با مردم رویکردهای دولتم را تشریح و بر اصلاح نظام حکمرانی تأکید کردم. این نامزد ریاست‌جمهوری با اشاره به فضای گرم و صمیمی استودیوی13 ،دکور برنامه را دلنشین و مناسب توصیف کرد.

 رسانه‌ملی در انتخاب آگاهانه مردم فوق‌العاده موثر است
علیرضا زاکانی هنگام ضبط اولین برنامه تبلیغات تلویزیونی خود گفت: امیدوارم مردم از طریق برنامه‌های رسانه‌ملی ضمن مرور کارنامه گذشته نامزدها برنامه‌های پیش‌رویشان را مدنظر قرار دهند. زاکانی درباره نقش صداوسیما در انتخاب آگاهانه مردم گفت: این نقش را فوق‌العاده موثر می‌دانم و امیدوارم رسانه‌ملی روزبه‌روز امکانی را فراهم کند که ملت ایران با نامزدها بیشتر آشنا شوند؛ هم کارنامه گذشته آنها را مرور کنند و هم برنامه‌های آنها را برای تحول مدنظر قرار دهند.

 صداوسیما وسیله‌ای برای شناخت بهتر نامزدهاست
عبدالناصر همتی گفت: برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما سبب می‌شود مردم به شناخت بهتری از نامزد‌ها برسند. عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره نقش رسانه‌ملی در انتخابات این دوره گفت: من در این دوره اصلا قصد تبلیغات هزینه‌دار و میدانی را ندارم؛ اکنون صداوسیما و فضای مجازی مهم‌ترین ابزار ارتباطی ما با مردم است. صداوسیما با برنامه‌ها و مناظره‌هایی که می‌گذارد این اختیار را به مردم می‌دهد که بدانند چه کسی وعده‌های عوام‌فریبانه می‌دهد و چه کسی واقعا برنامه دارد. این نامزد انتخابات با بیان این‌که صداوسیما باید کمک کند مردم نسبت به نامزدها شناخت بهتری پیدا کنند، گفت: دراین‌صورت مشارکت حداکثری مردم محقق می‌شود.