نسخه Pdf

مجموعه‌ سی شعر

معرفی کتاب

مجموعه‌ سی شعر

نویسنده: علی اصغر سیدآبادی، مریم میرزاخانی ناشر: شهرقلم

آشنایی مخاطبان نوجوان با شاعران بزرگ و كلاسیك كشورمان محدود به همان مطالبی است كه در كتاب‌های دوران تحصیل چاپ می‌شوند.
مطالبی كه اگر نگوییم ناقص، اما كاستی‌ها و كمبودهایی دارند و مخاطب به‌طور كامل و جامع اطلاعاتی دریافت نمی‌كند.این مطالب بیشتر با خود شعر سروكار دارند و از شاعر و دنیایش غافل می‌شوند. انتشارات شهرقلم با انتشار این كتاب‌ها قرار است این جای خالی را پر كند.در این كتاب‌ها علاوه بر دنیای شخصی هر شاعر، شعر، استعاره‌ها، مفاهیم و لغاتی كه در شعر هر شاعر تكرار می‌شوند بررسی می‌شود.
مجموعه كتاب سی شعر قرار است پنجره‌ای باشد به دنیای پر رمز و راز شعر فارسی. از این مجموعه تا حالا پنج‌‌تای آن منتشرشده است: فردوسی، سعدی، حافظ، فروغ فرخزاد و خیام. این مجموعه كتاب برای نوجوانانی كه به ادبیات و شعر علاقه دارند،می‌تواند بسیار مفید باشد. در هر كتاب همزمان با روایت زندگی شاعر،دنیای شعری او توصیف می‌شود و ذهن مخاطب برای درك بهتر شعرهای شاعر باز می‌شود.
در پایان هر كتاب، 30شعر از آن شاعر به همراه توضیحاتی آمده است. مثلا در كتاب فردوسی این 30شعر به 30داستان منتخب تبدیل‌شده كه بیشتر بخش پهلوانی را شامل می‌شود. یا در كتاب حافظ علاوه بر توضیح مفاهیمی كه مخصوص شعر حافظ است، معنی واژه‌هایی كه در غزل‌های او تكرار شده هم آورده شده تا مخاطب درك بیشتر و بهتری از شعرهای او داشته باشد.
ضمیمه قاب کوچک
تیتر خبرها