«حرم» در رادیو «گفت‌وگو» از کرامت می‌گوید

«حرم» در رادیو «گفت‌وگو» از کرامت می‌گوید


شبکه رادیویی گفت‌و‌گو به‌مناسبت دهه کرامت ویژه‌برنامه «حرم» را با محوریت کرامت اهل بیت (ع) روی آنتن می‌برد.
به گزارش جام‌جم، با شروع ماه ذی‌القعده و تولد حضرت معصومه(س) دهه کرامت آغاز می‌شود و تا یازدهم این ماه و با میلاد پربرکت امام هشتم شیعیان پایان می‌یابد و این دهه را می‌توان نقطه‌عطفی برای ارتباط بین رسانه و دوستداران حضرت معصومه(س) و شیفتگان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نامید.
رادیو گفت‌وگو با تکیه بر رسالت نخبگانی خود و ترویج مباحث عالمانه مانند سال‌های گذشته با برنامه‌های مختلفی به گرامیداشت دهه کرامت می‌پردازد.
محمد جوادی‌نژاد، تهیه‌کننده رادیو، از برنامه «حرم» ویژه دهه کرامت خبر داد و گفت: رادیو گفت‌و‌گو از روز شنبه 22 خرداد و همزمان با آغاز دهه کرامت هر روز ساعت 8 و30 دقیقه صبح به مدت 50 دقیقه ویژه‌برنامه حرم را در کنداکتور پخش خود دارد.
وی ادامه داد: این برنامه با بخش‌های مختلفی از جمله؛ سخنرانی زنده از کرامت‌های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و حضرت مهدی (عج)، آیتم‌های تولیدی حاوی مداحی، دکلمه متن ادبی، دکلمه شعر با محوریت سه منبع کرامت، بیان کرامت‌ها و فوائد زیارت‌، سرود‌های رضوی و مصاحبه مردمی جهت بیان تجربه‌های دریافت کرامت کریمان روی آنتن می‌رود.
تهیه‌کننده این برنامه با بیان این‌که دهه کرامت یادآور مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، افزود: مشخصه اصلی این برنامه همراهی و کسب فیض از سه کریم اهل‌بیت امام‌رضا‌(ع) در مشهد، حضرت معصومه(س) و حضرت مهدی عجل‌ا... فرجه الشریف در قم و جمکران است.

وی ادامه داد: دهه کرامت برگرفته از مهر و وفای خواهری مهربان است که هجرت کرده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برگزیده است. یکی از محورهای این برنامه بر پایه سبک زندگی ایرانی- اسلامی است که نگاهی به ولایت‌مداری و امام‌محوری در زندگی حضرت معصومه (س) و فضائل و مناقب امام رضا (ع) دارد.
تهیه‌کننده برنامه حرم خاطرنشان کرد: تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند، چرا که حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) کانون دعا‌، قرآن و نیایش است و در برنامه حرم بر اهمیت و جایگاه زیارت دو بزرگوار تاکید و نگاهی به جایگاه علمی و مناظرات امام رضا(ع) در دورانی که در ایران حضور داشتند، خواهد شد.
جوادی‌نژاد با اشاره به دیگر بخش‌های این برنامه تصریح کرد: بخش کارشناسی برنامه بر‌عهده یکی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه است که با محوریت سبک زندگی اهل بیت (ع) به گفت‌وگو می‌پردازد. آیتم‌های ترکیبی از قصه‌ها و داستان‌های کوتاه و برگزیده سخنان بزرگان و ارتباط مستقیم با حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س)، حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و حرم مطهر شاهچراغ (ع) از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است.
 وی غایت این برنامه را افزایش مراجعه مردم به کریمان اهل بیت و سعادتمندتر شدن این مراجعان دانست و خاطرنشان کرد: بی‌شک دهه کرامت تداعی‌کننده عزم قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و‌الامقام و گرانقدر جهان است که در این دهه به آن اشاره و از مفاهیم آن الگوگیری می‌شود.
ویژه‌برنامه «حرم» با اجرای جواد تشکری از رادیو گفت‌وگو موج اف‌ام ردیف 5/103 مگاهرتز تقدیم مخاطبان می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر امواج رادیو، این برنامه و سایر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو را از طریق برنامه کاربردی ایران‌صدا بر روی تلفن‌های همراه خود شنونده باشند.