ضرب‌المثل‌ها خیس شدند!

غلامرضا حیدری‌ابهری كتابی به نام «ضرب‌المثل‌های خیس» برای كودكان و نوجوانان نوشت

ضرب‌المثل‌ها خیس شدند!



«ضرب‌المثل‌های خیس»، كتابی است كه به قلم غلامرضا حیدری‌ابهری به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات كتاب جمكران روانه بازار نشر شده است. فارس خبر داده كه این كتاب، حكایت‌گر ضرب‌المثل‌هایی است كه در آنها كلمه آب یا كلمات مرتبط با آن به كار رفته است.
تصویرگری‌ها و كاریكارتورهای سام سلماسی، چاپ دورنگ، قطع مناسب، گردآوری ۴۴۰ ضرب‌المثل و همچنین نقل شرح، توضیح و قصه آنها با قلمی روان و دلنشین، كتاب ضرب‌المثل‌های خیس را به كتابی خواندنی تبدیل كرده است. كتابی كه از نوجوانان تا بزرگسالان مخاطب آن هستند و شیرینی ضرب‌المثل‌های ایرانی را به كام مخاطب می‌چشاند و سعی دارد آنها را باردیگر نقل و نبات محافل كند. كتابی كه نه‌تنها برای خوانندگانش پندآموز است، بلكه كمك می‌كند در كلام و گفتار نیز سخنانی نغز و حكیمانه بر زبان جاری شود.
ضرب‌المثل‌های خیس به قلم غلامرضا حیدری ابهری، در ۲۰۰ صفحه و با قیمت ۴۴ هزار تومان توسط انتشارات كتاب جمكران روانه بازار نشر شد.
در بخشی از این كتاب‌ آمده است: وقتی تصمیم گرفتی كتابی را بخوانی، حتما بخوان. حتی اگر یك آدم بی‌عقل گفت كه كتاب خواندن به چه درد می‌خورد، آن كتاب را كنار نگذار. وقتی تصمیم گرفتی به كلاس كشتی یا هر ورزش دیگری بروی حتما برو حتی اگر یك آدم تنبل گفت ورزش فایده‌ای ندارد، به حرفش گوش نده. وقتی تصمیم گرفتی با یك بچه با ادب و مهربان دوست شوی، حتما دوست شو، حتی اگر یك آدم حسود گفت ولش كن، تو ولش نكن!
خلاصه هر وقت تصمیم درستی گرفتی، آن را انجام بده و به خاطر حرف‌های این و آن، تصمیم درستت را عوض نكن. به قول قدیمی‌ها «كلوخ مباش كه به هر آبی بخیسی»
كلوخ تكه‌های خشك‌شده گل هستند كه آب خیلی راحت در آن فرومی‌رود و خیلی زود خیس می‌شود!