مهلت ثبت‌نام مسکن‌ملی تا ساعت 24 امشب

مهلت ثبت‌نام مسکن‌ملی تا ساعت 24 امشب


مرحله پنجم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۲۴۵ شهر از استان‌های کشور (به‌جز شهرهای استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی) از ساعت۱۲ روز چهارشنبه ۱۹خرداد۱۴۰۰ آغازشده و به مدت یک هفته ادامه داشت که امروز آخرین‌مهلت آن است. متقاضیان برای نام‌نویسی به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه کنند. متأهل یا زن خودسرپرست به‌شرط داشتن ۳۵ سال سن، عدم استفاده از زمین یا مسکن دولتی از ابتدای انقلاب تاکنون، عدم مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد و سابقه سکونت پنج‌ساله در شهر یا شهرهای نزدیک محل تقاضا ازجمله شروط ثبت‌نام است. متقاضیان ساکن در کلانشهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت ، رباط‌کریم و قرچک نیز ثبت‌نام کنند. متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیرشهر و رباط‌کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت‌نام کنند. محل تأمین زمین متقاضیان ساکن در شهر مینوشهر در استان خوزستان، شهر خرمشهر است. پروژه مسکن ملی از طریق آورده متقاضیان و ۱۵۰میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰میلیون تومان بوده است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده به 7/3میلیون تومان در هر مترمربع رسیده است.
محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان این‌که تاکنون بیش از ۲۰۰هزار نفر در مرحله پنجم فراخوان اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: مرحله پنجم ثبت‌نام طرح اقدام ملی که به مدت یک هفته تعیین‌شده بود از ۱۹خرداد۱۴۰۰ آغازشده و مهلت نام‌نویسی ساعت۲۴ روز ۲۶خرداد به پایان می‌رسد. وی افزود: در این مرحله با تأمین زمین، ظرفیت‌های جدیدی در بسیاری از شهرها اضافه شد. همچنین برخی شهرها که در مراحل قبلی تقاضای پایینی داشتند در مرحله پنجم مجددا به فراخوان گذاشته شدند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در ۲۴۵شهر ظرفیت ایجاد کردیم که حدود ۱۲۰هزار واحد فقط در این مرحله افزوده‌شده است.
محمودزاده درباره افتتاح جدید واحدهای اقدام ملی مسکن توضیح داد: تا پایان تیر حدود ۳۵هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسد. هم‌اکنون منتظر اعلام زمان دقیق افتتاح هستیم. با توجه به ترافیک‌کاری و این مساله که فقط پنجشنبه‌ها به بحث افتتاح اختصاص دارد درخصوص زمان بهره‌برداری دچار محدودیت‌هایی شده‌ایم. البته تعداد واحدهایی که تکمیل می‌شود به‌طور دائم در حال افزایش است و تا پایان تیر از ۳۵هزار واحد فراتر خواهد رفت.