تجهیزات نوین آبیاری ویسپار

کارشناسان شرکت دانش‎بنیان «پایا بسپار آریا» با استفاده از تجربه و دانش بومی توانسته‏اند تجهیزات مرغوب آبیاری کشاورزی را به بازار داخلی ارائه کنند

  تجهیزات نوین آبیاری ویسپار

آبیاری از مهم‌ترین مراحل کشاورزی سنتی و صنعتی است؛ تغییراتی که در سال‎های اخیر در این حوزه ایجاد شده توجه به فناوری‎های مدرن و روش‌های جدید آبیاری به یکی ملزومات کار کشاورزان امروزی بدل شده است. استفاده از روش‎های نوین و ابزارآالات کارآمد جدید می‎تواند در میزان مصرف آب تاثیر چشمگیری داشته باشد و در نهایت هم برای کشاورز مقرون به‏صرفه باشد و هم برای مدیریت منابع آب کشور هزینه کمتری ایجاد کند. در این رابطه کارشناسان شرکت «پایا بسپار آریا» از 15 سال تجربه و مهارتشان در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کشاورزی و دانش تخصصی در حوزه مهندسی پلیمر و مهندسی مکانیک به‌خوبی استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند سیستم‎های آبیاری مدرن دنیا را شناسایی و با فناوری و دانش بومی، آنها را در ایران عرضه کنند. این شرکت در مراحل اولیه با محصولات محدود کار خود را آغاز کرد و پس از کسب تجربه و افزایش توان تولیدی، تنوع محصولات و ظرفیت تولید را افزایش داد.

پایا بسپار آریا» محصولات متنوعی در حوزه تجهیزات آب و آبیاری به بازار ارائه کرده است که برای مثال می‌توان به شیرآلات پلیمری (توپی، پروانه ای، کشویی)، سیستم‎های آبیاری بارانی ( کمربند، شیر خودکار،رایزر، آبپاش)، سیستم‎های آبیاری قطره‎ای (لی‎فلت، شیرهای انشعاب، قطره چکان) و اتصالات رزوه‎ای PVC-U اشاره داشت.   «مهدی اسدی»، مدیر توسعه سازمان این شرکت به جام‏جم می‏گوید: «هدف اصلی پایا بسپار آریا در تولید و عرضه محصولات، بهینه‌سازی خلاقانه مصرف آب بوده و تلاش اصلی در این راستا است که منابع آب و انرژی را به‌درستی مدیریت کنیم و در کنارش تجهیزات کشاورزی خوب و باکیفیتی را به‌دست مردم برسانیم.»
 صادرات ویسپار
به کشورهای همسایه
محصولات ویسپار در سراسر کشور در  دسترس است. این محصولات را نمایندگان فروش شرکت که در شهرهای مختلف ایران قرار دارند ارائه می‎کنند و در کنار آن خود کشاورزان نیز می‎توانند محصولات تکی را خریداری کنند. اکنون محصولات ویسپار به کشورهای همجوار ایران همچون عراق، افغانستان، ارمنستان و تاجیکستان صادر می‏شود.
چالش‏های حرکت
در مسیر تولید داخلی 
اسدی می‌گوید: «در سال‌های اخیر جذب نیروی متخصص در حوزه‎های تولیدی در کشور کار بسیار پیچیده‎ای شده است. نیروی انسانی که علاقه‌مند به تلاش و فعالیت باشد و به راحتی پیدا نمی‎شود و از آن سخت‎تر، نگهداشتن چنین نیروهایی در شرکت‎ها است. شرکت پایا بسپار آریا تمام هم‎و‎غم خود را برای جذب، رشد و نگهداری نیروی کارآمد و متخصص داخلی صرف می‏کند و در این سال‎ها تلاش کرده برند معتبر و خوشنامی برای افراد جویای کار باشد. توسعه و ارتقای مهارت های نیروی انسانی و فراهم‌کردن رضایت شغلی و آرامش نسبی از اهداف جدی شرکت است. از این رو هر چند وقت یک بار در تهران و همدان آگهی استخدام داریم و برای عناوین مختلف شغلی در سایت‏های کاریابی و شبکه اجتماعی لینکدین اطلاعیه جذب نیروی متخصص قرار می‎دهیم. در اینجا نیز از همه کسانی که به همکاری با شرکت علاقه دارند دعوت به همکاری می‎کنیم.»

مزیت‌های رقابتی ویسپار در مقایسه با رقبا

قیمت رقابتی نسبت به نمونه‎های خارجی
محصولات شرکت‎های اروپایی که رقبای اصلی پایا بسپار آریا به حساب می‎آیند قیمت‎های بسیار بالایی دارند و باعث خروج سالیانه چند میلیون دلار از کشور می‏شوند. در حالی که تجهیزات ویسپار با وجود کیفیت قابل رقابت با نمونه‎های اروپایی، هزینه پایین‏تری دارد. این محصولات با استفاده از دانش داخلی و ابزار و مواد بومی تهیه شده است. 
عمر طولانی تجهیزات
تولید کالای باکیفیت از دغدغه‌های مهم پایا بسپار آریا است. به همین علت، طول مدت استفاده از تجهیزات کشاورزی ویسپار درجه اهمیت بالایی دارد. تجهیزات کشاورزی ویسپار عمر بالایی نسبت به نمونه‌های مشابه دارد و همین امر گواه کیفیت بالای آنهاست. 
شتابدهی و حمایت از ایده‎های نو
 این شرکت با هدف تنوع سبد کسب و کار و همچنین جذب و آموزش بهتر نیروی متخصص، مدرسه کارآفرینی توسعه پایا مکتپ» را راه‎اندازی کرده است.
 این شرکت شتابدهنده صنعتی به حساب می‎آید که ایده‎های تازه افراد را رصد و ارزیابی کرده و بر اساس ویژگی‎های آن سرمایه اولیه، هدایت و حمایت از ایده‌ها را تامین می‌کند تا بتوانند مسیر رشد را سریع‎تر طی کنند.  این روش در واقع راهی برای ارتقای کارکنان و متخصصان شرکت پایا بسپار آریا نیز به حساب می‏آید تا افراد پس از مدتی تلاش در مجموعه بتوانند با رشد و ترقی در سمت‎های بالاتر و حتی فرصت‌های شراکت، ایده‎های خود را اجرایی کرده و بخش‏های مختلف شرکت را به‌طور مستقل توسعه دهند.