ضرورت مشارکت پرشور و بایسته‌های رسانه‌ای

ضرورت مشارکت پرشور و بایسته‌های رسانه‌ای

یادداشت: علی بخشی‌زاده معاون صدا


 یکی از ثمرات انقلاب اسلامی، «مردم‌سالاری دینی» به عنوان رکن ساختار سیاسی
«‌جمهوری‌اسلامی» است. متعاقب چنین وضعیتی؛ آحاد مردم حق دارند تا ذیل قانون اساسی (به عنوان میثاقی ملی) و با ابزار مشارکت‌سیاسی، کارگزاران نظام اسلامی را انتخاب کنند. این روند موجب گردش نخبگان و شراکت ملی در امر کشورداری و تعیین سرنوشت خود و جامعه است.   28 خرداد 1400 تبلور جمهوریت انقلاب و نظام‌اسلامی است و بر آحاد مردم است که به این جوهره انقلاب و نظام و میراث گرانبهای حضرت‌امام‌خمینی(ره) عینیت بخشند. بدیهی است حضور پرشور ملت ایران باعث درخشش دگرباره اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و نظام بین‌الملل خواهدشد. با همه این توصیفات، تاکیدات رهبر معظم انقلاب و اعلان وجوب عینی حضور در انتخابات، تکلیف را
بر هر ایرانی و مسلمان روشن کرده‌است تا به بهترین وجه، صحنه‌ای از شور و شعور سیاسی و تعیین سرنوشت ملی را رقم بزنند. در این مسیر، جنگ رسانه‌ای و نرم دشمن بی‌وقفه و پر حجم در جهت کم رونق کردن انتخابات با ترویج شایعات، ایجاد فرافکنی و نا امیدسازی ملت ایران، ادامه دارد. به شکل صریح‌تر باید گفت؛ امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه در بستر جنگ نرم در پی برجسته‌سازی سه شاخص «ناکارآمد نمایی نظام اسلامی»، «ناامیدسازی مردم از آینده» و «لزوم تسلیم ملت ایران در برابر زورگویی استکبار جهانی» است و امروز از قدرت رسانه‌ای صهیونیسم تا سلطنت‌طلبان، منافقین، جبهه ارتجاع وابسته به منطقه، آمریکا، جریان نفوذ داخلی و خیانتکاران عرصه سیاسی و فرهنگی، در تلاش هستند رابطه مردم را با صندوق‌های رأی - که محل تعیین سرنوشت ملی است ـ مخدوش کنند. اما ملت ایران نشان داده‌است در تمام بزنگاه‌های مهم و تاریخ‌ساز همواره حضور یافته و تمام برنامه‌های طراحی شده دشمن را نابود می‌کند.  با این اوصاف و با درک اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و شکل‌گیری مشارکت‌عمومی، در جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی، تلاش بر این است تا ضمن خنثی‌سازی شبهات طراحی‌شده توسط معاندین، زمینه تقویت مشارکت‌سیاسی و حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات میسر شود. رسانه انقلابی می‌تواند مردم را به سرنوشت خود ترغیب و این واقعیت را تشریح کند که نقش مردم در انقلاب‌اسلامی بدون جایگزین است. ناگفته پیداست نقش رسانه‌های انقلابی اعم از صدا و سیما،خبرگزاری‌ها، مطبوعات و فضای مجازی در جهت‌دهی افکار عمومی، امیدبخشی اجتماعی و مقابله با جنگ‌رسانه‌ای دشمن بی‌بدیل است. از همین روی است که سپهر رسانه‌ای انقلاب‌اسلامی خصوصا رسانه‌ملی، تمام قد پای کار آمده‌است. این همت تا آنجا بود که هیچ نامزدی احساس نیاز به ستاد تبلیغاتی نکرد و همگان به گونه‌ای مساوی، خود، برنامه و کارنامه‌هایشان را در معرض دید ملت ایران قرار داده‌اند.  در این بین، شبکه‌های صدا و سیما فعالانه و کنشگر به عرصه انتخابات وارد شده و تاکنون فصل مناسبی از عملکرد را ارائه کرده‌است. از مناظرات انتخاباتی و پخش تبلیغات نامزدها در رادیو و تلویزیون تا انتخاباتی‌شدن همه شبکه‌های رادیویی و تاسیس «رادیو انتخابات»، بیانگر اراده، قوت و اقتدار رسانه‌ملی جمهوری اسلامی با هدف تحقق بخشی مشارکت پرشور مردم است.
به واقع رسانه‌های انقلاب، ضمن برخورد مناسب با کنشگری جریان رسانه‌ای معاند، در تلاش برای خنثی‌سازی شبهات آنها برآمده و از طرف دیگر در جایگاهی روشنگرانه و ایجابی به اهمیت انتخابات، نقش آفرینی این پدیده در توسعه پایدار و همگانی کشور می‌پردازند. از طرفی دیگر؛ با تمرکز بر دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی و ثمرات مختلف آن در عرصه‌های گوناگون ضمن یادآوری و تاکید و تصریح بر کارآمدی نظام‌دینی، موجب ارتقای سطح امید و اتکا به مکتب انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شوند. بجاست از همه سربازان جبهه مقابله با جنگ نرم دشمنان تقدیر کرد که تاکنون مسیر مناسبی را رقم زده‌اند و ان‌شاء‌ا... 28 خرداد1400، یوم‌ا... دیگری را بر صفحه منقش افتخارات انقلابی ملت ایران نیز می‌افزایند.