تلاش مؤثر برای تغییر

تلاش مؤثر برای تغییر

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون شوراها

بحث مشارکت در این دوره از انتخابات بسیار اهمیت دارد. مردم در دوران استقرار دولت‌های یازدهم و دوازدهم دچار مشکلات فراوانی در حوزه اقتصاد و معیشت شدند. از سوی دیگر، اقدامات دولت باعث تعطیلی بعضی کارخانه‌ها، کوچک شدن سفره‌های مردم و گرانی افسار گسیخته در بازار شده است. شاهد بودیم دولت با وجود همه وعده‌ وعیدهایی که می‌داده اما نتوانسته آنها را عملیاتی کند. از این رو مردم از وضعیت به‌وجود آمده ناراضی هستند. با توجه به همه این مسائل البته زمزمه‌هایی هم درباره کم بودن مشارکت از گوشه و کنار و برخی جریان‌های سیاسی شنیده می‌شود اما واقعیت آن است تجربه چهار دهه از گذشت انقلاب اسلامی نشان می‌دهد مردم ما بصیر و فهیم هستند و به این نکته باور دارند که کم‌کاری‌ها، ناکارآمدی و بی‌کفایتی‌های دولت را نباید به پای نظام گذاشت. از این رو تصمیم مردم این خواهد بود که با مشارکت گسترده شرایط را برای روی کار آمدن دولتی انقلابی، کارآمد با تدبیر و برنامه فراهم کنند تا وضعیت کشور اصلاح شود. حضور بالای مردم در عرصه انتخابات، نتایج مهمی در پی خواهد داشت.
نکته اول این‌که حضور مردم پای صندوق‌های رای، قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی را پای میز مذاکرات و گفت‌وگوهای بین‌المللی بالا
خواهد برد.
از دیگر سو، این مشارکت مسؤولانه زمینه را برای رفع تحریم‌ها ایجاد خواهد کرد، چون دولتی که به این واسطه روی کار خواهد آمد از پشتوانه عظیم حمایت مردمی برخوردار خواهد بود. حتما مردم فهیم ایران به این نکته توجه دارند که مشارکت نکردن در انتخابات مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه زمینه را برای فشار بیشتر از سوی غربی‌ها و دشمنان نظام و انقلاب
فراهم می‌کند.
بنابراین با وجود همه القائاتی که از سوی برخی مبنی بر سردی فضای انتخابات و کاهش مشارکت عمومی صورت می‌گیرد به این نکته باور دارم مردم ایران با شعور و فهم سیاسی بالایی که دارند،حضوری گسترده و فعالانه پای صندوق‌های رای خواهند داشت.
باید به این نکته توجه داشت دولتی که با پشتوانه بالایی از رأی مردم روی کار می‌آید حتما از توانمندی بیشتری برای مطالبه‌گری حقوق مردم در عرصه‌های مختلف برخوردار خواهد بود. نظام ما مردم‌سالاری دینی و نشأت گرفته از خون مقدس شهدای عزیز است. مردم می‌دانند حضور آنها پای صندوق‌های رأی به معنای تایید ناکارآمدی دولت نیست، بلکه در راستای اصلاح وضع موجود و بهبود شرایط کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی است.