ابهام درباره تمدید قرارداد دراگان

رقم قرارداد اسکوچیچ؛ 200 هزار دلار

ابهام درباره تمدید قرارداد دراگان

 دراگان اسکوچیچ عملکرد بسیار خوبی با تیم ملی داشته است. هفت بازی و هفت برد. این یک شروع فوق‌العاده برای مربی کروات بوده است. فراموش نکنید اسکوچیچ در روزهای اول با انتقادات زیادی روبه‌رو بود، ولی حالا توانسته جا‌پای خود را سفت کند. دیروز بازیکنان تیم ملی به حمایت از این مربی پرداختند و خواهان تمدید قراردادش شدند. چرا؟ به این دلیل که اسکوچیچ خیلی به آنها سخت نمی‌گیرد و رابطه دوستانه‌ای با همه بازیکنان دارد.
اسکوچیچ وقتی با این سوال روبه‌رو شد که آیا قراردادش تمدید می‌شود یا نه، چنین جوابی داد: «فعلا بگذارید از موفقیتی که تیم ملی به دست آورده لذت ببریم.» عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال هم ترجیح داد خیلی مبهم درباره آینده این مربی صحبت کند: «قرارداد این مربی به پایان رسیده، اما تصمیم‌گیرنده در این مورد اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هستند. آنها باید بررسی و نظرات خود را ارائه کنند. من فقط یک نظر دارم، اما اسکوچیچ برای تیم ملی زحمات زیادی کشید. با وجود این اعضای هیأت رئیسه باید در این خصوص با ما همفکری کنند.» این یعنی ماجرا وارد فاز جدیدی شده است. فدراسیون فوتبال گویا قصد دارد برای مرحله نهایی گزینه‌های دیگر را هم بررسی کند اما نکته اینجاست دراگان اسکوچیچ در قیاس با مربیان خارجی برای آنها مفت است. این مربیان قرارداد سالانه‌ای به ارزش 200هزار دلار با فدراسیون امضا کرد. از آنجا که قرارداد مرحله به مرحله بسته شده، فدراسیون می‌تواند درباره تمدید تصمیم بگیرد، با این امتیاز که قرارداد را همان 200 هزار یورو امضا کند. بندهایی در قرارداد وجود دارد که همه چیز را به نفع فدراسیون فوتبال کرده است. البته اسکوچیچ به مسؤولان پیام داده حاضر نیست با 200 هزار دلار کار کند و شاید این مساله همکاری را زیر سوال ببرد. باید دید به قول عزیزی‌خادم هیات رئیسه در این باره چه تصمیمی می‌گیرد.  اما این بخشی از اظهارات بازیکنان تیم ملی درباره تمدید قرارداد دراگان اسکوچیچ بود:
وحید امیری: الان هر تصمیمی به غیر از ابقای کادر فنی می‌تواند به ضرر تیم ملی باشد. این نظر شخصی من است. تیم ملی چهار بازی در این مرحله و چند بازی دوستانه داشته و تا حدودی این انتظارات برآورده شده است. الان شاید زمان جابه‌جایی نباشد، چون اگر اتفاقی رخ دهد
به فوتبال ملی لطمه خورده است. الان شرایط برای تغییر کادر فنی فراهم نیست. الان جای این صحبت‌ها نیست تا در این برهه که دو ماه بیشتر فرصت نیست، تیم ملی را وارد حاشیه کنیم.
علیرضا بیرانوند: اسکوچیچ از وقتی آمده هفت بازی انجام داده و نتایج خیلی خوبی گرفته است. همه بچه‌ها رابطه صمیمانه‌ای با او دارند. اسکوچیچ می‌تواند در آینده به تیم ملی کمک کند. امیدوارم فدراسیون حمایت کند تا در آینده بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. محمدحسین کنعانی‌زادگان: اسکوچیچ زحمت کشید. ما کنار او خیلی چیزها یاد گرفتیم و دوست داریم سال‌ها کنار تیم ملی باشد. چیزی که ما دیدیم، تلاش کادر فنی برای شاد کردن مردم بود که خدا را شکر این اتفاق افتاد.