مرورو عبور

مرورو عبور

۲۷ خرداد
شلیک به سمت تظاهرکنندگان سوئدی
اعتراضات خشونت‌آمیز همزمان با برپایی اجلاس سران اتحادیه اروپا در گوتنبرگ سوئد به تیراندازی منجر شد که بر اثر آن دست‌کم پنج نفر مجروح شدند.خبرگزاری آلمان نوشت: یکی از ماموران در شرایطی که جانش به خطر افتاده و همکارش بر اثر اصابت سنگ از ناحیه سر بشدت مجروح شده بود از اسلحه استفاده کرد. دقایقی بعد از این حادثه، انفجار در مرکز شهر به وقوع پیوست و صدها نفر از معترضان نقابدار با پرتاب سنگ به پلیس ضدشورش حمله کردند. رهبران اتحادیه اروپا در پی استمرار درگیری‌های خیابانی برنامه‌های خود را تغییر دادند که نوعی پیروزی برای معترضان محسوب می‌شود.(صفحه2)


رویا نونهالی: فقط نقش اول بازی می‌کنم

رویا نونهالی، بازیگر سینما و تئاتر که در فیلم‌هایی مانند صنم، بوی کافور عطر یاس و زندان زنان و ویدئوکلیپ نوایی بازی کرده درباره فیلم زندان زنان به خبرنگار جام‌جم گفت: در زندان زنان نقش زنی را بازی می‌کنم که 17سال است در زندان به‌سر می‌برد. این بازیگر در فیلم بوی کافور عطر یاس نقش کوتاه اما تاثیرگذاری دارد و برای همین نقش از جشنواره فیلم‌های دینی یزد جایزه گرفت. او دراین‌باره گفت: در همه فیلم‌هایی که بازی کرده‌ام نقش اول را به عهده داشته‌ام چون اگر نقش اول نباشد اصلا نقش را قبول نمی‌کنم.(صفحه3)



محرومیت سنگین
برای خوان ورون

خوان سباستین ورون ، ملی‌پوش تیم آرژانتین که در تیم لاتزیو توپ می‌زند به مدت دو سال از سوی فدراسیون ایتالیا محروم شد. ورون مدعی است جد پدری او ایتالیایی است و برای بازی در این کشور مدرک تحویل مقام‌های ایتالیایی داده بود اما پس از بررسی مشخص شد که مدارک او جعلی است و حالا باید در انتظار دادگاه باشد. فدراسیون فوتبال ایتالیا او و دو نفر دیگر از مقامات رده‌بالا باشگاه لاتزیو را علاوه بر محرومیت به پرداخت سه میلیارد لیر محکوم کرده است.(صفحه15)

۲۸ خرداد
بردپیت روی‌خط‌جاده
جوئل شوماکر فیلم روی‌خط‌جاده را جلوی دوربین می‌برد. او این فیلم را براساس کتاب پرفروش جک کرواک کارگردانی می‌کند. فرانسیس فورد کاپولا، تهیه‌کننده این فیلم است و هنوز به طور رسمی نام بازیگران فیلم اعلام نشده اما شنیده می‌شود که بردپیت و بیلی کروداپ نقش‌های اصلی روی‌خط‌جاده را بازی می‌کنند. شوماکر پیش از این یکی از قسمت‌های مجموعه فیلم بتمن را کارگردانی کرده است.(صفحه3)



آب، بحرانی شد
معاون وزیر نیرو در امور آب‌وفاضلاب شهری اعلام کرد: در مساله آب کاملا به مرز بحران رسیده‌ایم.
غلامرضا منوچهری در جریان افتتاح چند طرح آب‌وفاضلاب در سمنان با اعلام خبر فوق گفت: برای مقابله با این بحران، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آبی را باید جدی بگیریم. سرانه آب برای هر نفر در سال 1335 با جمعیت 19میلیون نفر بیش از 7000مترمکعب بوده در حالی که این رقم هم‌اکنون با جمعیت 62میلیون نفر به 2200مترمکعب تنزل کرده است.(صفحه4)


ایران بهترین گزینه برای سرگروهی
یک مربی عربستانی، ایران را بهترین گزینه برای کسب سرگروهی رقابت‌های گروه‌دوم بازی‌های مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا خواند.
به گزارش روزنانه الجزیره، سعد السبیعی در مقاله‌ای در این روزنامه نوشته است: بسیاری از آگاهان، سرگروهی امارات را درست نمی‌دانند چرا که ایران از امارات قوی‌تر و شرایطش برای سرگروهی مناسب‌تر بود. از سوی دیگر اگر ایران سرگروه می‌شد شانس رسیدن ایران و عربستان به دوره پایانی جام‌جهانی 2002 بیشتر می‌شد اما حالا عربستان باید تلاش زیادی برای رسیدن به جمع صعودکنندگان انجام دهد.(صفحه15)
ضمیمه قفسه کتاب