گروگانگیری و اخاذی از مهاجران ایرانی در ترکیه

گروگانگیری و اخاذی از مهاجران ایرانی در ترکیه


مردی با کلاهبرداری از افرادی که قصد سفر به آلمان و اروپا را داشتند و زندانی‌کردن آنها در روستاهای ترکیه از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل خرداد امسال زنی میانسال همراه پسرش به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران آمد و از سه مرد اخاذ و کلاهبردار شکایت کرد. پس از این شکایت پرونده به پلیس‌آگاهی تهران ارسال شد و با تحقیق از شاکی معلوم شد او و پسرش قصد رفتن به آلمان را داشتند که در سایت دیوار آگهی دفتر مهاجرتی را دیده و به دفتر شرکت در شمال تهران رفتند. در آنجا قرارداد بسته و 200میلیون تومان پول پرداختند. بعد از انتقال به شهر وان، مدیر شرکت و دو همدستش 100میلیون تومان پول و دلارهای آنها را همراه مدارکشان سرقت‌کرده و آنها را سه شبانه‌روز زندانی کردند. گروگانگیران بعد از اخاذی 100میلیونی از خانواده گروگان‌ها آنها را رها کردند. پس از این شکایت، ماموران به دفتر مهاجرتی رفتند که آنجا تخلیه شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد، پول‌ها به حساب یکی از کارمندان دفتر واریزشده که او احضار شد و گفت: از ماجرای گروگانگیری بی‌خبرم. مدیر شرکت چندبار به حساب من پول واریز کرد که پول را از بانک گرفته و به او دادم.
با طرح شکایت‌های جدید از مدیر این دفتر معلوم شد مدیردفتر مهاجرتی به بهانه انتقال افراد به اروپا 100تا400میلیون تومان از آنها گرفته اما مسافران را در ترکیه گروگان گرفته و با اخاذی از خانواده‌هایشان رهایشان می‌کنند.