دومین موفقیت بین‌المللی علیرضا سردشتی

فیلم «دیدار با مه» از ایران برنده نشان نقره جشنواره «كویین پالم» شد

دومین موفقیت بین‌المللی علیرضا سردشتی

علیرضا سردشتی را به عنوان شاعر و سینماگر می‌شناسیم. شعرهایش را در نشریات خوانده‌ایم و فعالیت‌های سینمایی‌اش را در چند رسته رصد كرده‌ایم. او در چند اثر سینمایی مثل «ساین اوت»، «فوت وقت» و... دستیار كارگردان بوده، برای چند فیلم مثل «مكان» و... فیلمنامه نوشته و چند فیلم مستند و داستانی را كارگردانی كرده است. «از درخت»، «دره آبی»، «چهار خواب برای پنج آواز» و «زاغه» فیلم‌های مستندی هستند كه سردشتی به كارگردانی‌شان پرداخته و همین‌طور یك فیلم داستانی با عنوان «دیدار با مه» که حالا خبر رسیده این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم «كویین پالم» كه مسابقه‌ای فصلی برای برگزاری رویداد سینمایی سالانه‌ است، مورد توجه قرار گرفته؛ این فیلم كه فیلمنامه‌اش را سردشتی همراه با مجتبی هوشیار محبوب - داستان‌نویس - نوشته، برنده نشان نقره از این جشنواره بین‌المللی شده است. در توضیح این نشان آمده: «برنده نقره موفق به دریافت مدرك رسمی این جشنواره می‌شود. این فیلم همچنین واجد شرایط دعوت‌ شدن از سوی هیات منصفه برای نمایش در یكی از رویدادهای جشنواره است».
اتفاق مهمی كه با دریافت نشان دومین فیلم برتر از این جشنواره برای دیدار با مه افتاده، این است كه برنده‌های این جشنواره تاییدیه IMDB را دریافت می‌كنند. این را هم باید گفت كه این جشنواره یكی از مسیرهای جشنواره اسكار برای فیلم‌های كوتاه هم محسوب می‌شود. این جشنواره از فیلم‌های سراسر جهان با مجموعه‌ای گسترده‌ای از جوایز، در دسته‌ها و ژانرهای مختلف تقدیر می‌كند. آن‌طور كه مسؤولانش گفته‌اند، هدف این جشنواره فراهم‌ آوردن بستری برای حمایت از فیلمسازان آینده‌دار است. پس از گذشت چهار فصل از این جشنواره، رویداد سالانه در فوریه ۲۰۲۲ با اعلام برندگان نهایی برگزار خواهد شد.
امیررضا نادری، علیرضا زارع‌پرست، علی بلوردی، فرزاد اندرجانی، امیرحسین حشمدار و عطا جوزی بازیگران دیدار با مه هستند. سردشتی به همراه زهرا معظمی‌گودرزی تهیه‌كننده‌های فیلم بوده‌اند. داود ملك‌حسینی مدیر فیلمبرداری، سیدوحید رضویان مدیر صدابرداری، عاطفه رحمانی دستیار كارگردان و برنامه‌ریز، عطا جوزی منشی صحنه، مهرداد خانی مدیر تولید، شاهین م.حسینی طراح استوری‌بورد، سامان محمدی و نیلوفر موسوی طراحان پوستر، سیدمهدی احمدپناه عكاس، سیدفرید حسینی تدوینگر، پیام آزادی آهنگساز، امیر محبتی صداگذار، محسن جلدی مدیر جلوه‌های ویژه و... از دیگر عوامل فیلم بوده‌اند و كمپانی Raw نیز پخش فیلم را بر عهده داشته است.
این دومین موفقیت چشمگیر بین‌المللی برای علیرضا سردشتی است. پیش از این، فیلم كوتاه «دره آبی» از این كارگردان، در نخستین حضور بین‌المللی خود در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی «Red Dirt» آمریكا به‌ عنوان بهترین مستند كوتاه جایزه گرفته بود.
علاوه‌بر اینها، او مدتی است خواب‌هایش را می‌نویسد و براساس آنها تحلیل‌هایی هستی‌شناسانه ارائه می‌دهد. این تحلیل‌ها قرار است طی كتابی منتشر شوند.