گزینه رژیم صهیونیستی برای اداره غزه پس از جنگ

گزینه رژیم صهیونیستی برای اداره غزه پس از جنگ

شبکه کان رژیم صهیونیستی در گزارشی خبر داد که ‌یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم، ‌ماجد فرح‌ ‌61ساله‌، رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان را برای مدیریت باریکه غزه پس از جنگ پیشنهاد کرده است.

طبق پیشنهاد یوآو گالانت، ‌ماجد فرح‌ به طور کامل جای حماس در غزه را می‌گیرد و در کنار او هیچ‌کدام از اعضای این جنبش مقاومت نباید حضور داشته باشند.سازمان امنیت تشکیلات خودگردان طی سال‌های فعالیت خود صدها فلسطینی را بازداشت و تحویل مقامات رژیم صهیونیستی داده و سفت و سخت به«هماهنگی امنیتی» با این رژیم پایبند است.  با این حال شبکه کان خبر داد که مقامات رژیم صهیونیستی به جز ‌ماجد فرح‌، گزینه‌های‌ دیگری نیز در دست بررسی برای مدیریت غزه دارند. ‌ یائیر لاپید، رهبر مخالفان نتانیاهو نیز در اظهار نظر‌ی، ‌ماجد فرح‌ را بهترین گزینه برای مدیریت غزه دانست و گفت که او بیش از هر‌فرد دیگری در تشکیلات خودگردان علیه حماس با رژیم صهیونیستی همکاری کرده است.اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس پیش ازاین گفته بودکه هرگونه توافق برای زمان بعد ازجنگ غزه که حماس در آن نقش نداشته باشد، یک«توهم» و یک«سراب» است. 

ارتش کوچک و چالش‌های بزرگ
یائیر لاپید، رئیس جریان مخالف کابینه کنونی‌ رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیر این رژیم حمله و بار دیگربر ضرورت سربازگیری از حریدی‌ها در سایه فشار شدید کنونی بر ارتش و کمبود نیرو برای چالش‌های بزرگ فرا رو تاکید کرد. وی گفت: اگر درگیری‌ در شمال روی دهد نیز سرباز کافی برای درگیری نداریم؛ «ارتش کوچک است و چالش‌ها بزرگ.»  یائیر لاپید در نشست اعضای فراکسیون حزب آینده آنجاست، به نتانیاهو حمله کرد و با دروغگو خواندن او گفت که نخست‌وزیر حریدی‌ها را فریب خواهد داد و سعی خواهد کرد طرح‌های کلی را ارائه دهد که به نظر راه‌حل است اما این‌طور نیست. وی در پاسخ به خاخام اعظم‌ رژیم صهیونیستی اسحاق یوسف که گفته بود در صورت اجباری شدن سربازی برای حریدی‌ها، همه با هم «بلیت می‌خریم و از رژیم صهیونیستی می‌رویم»، گفت که اگر جوانان حریدی به سربازی نروند، تل‌آویو نیز حق ندارد دستورات بیشتری به نیروهای ذخیره‌ای که امسال 70، 90 یا 120 روز خدمت کرده‌اند، بدهد.  المیادین پیشتر گزارش داده بود که نتانیاهو به حریدی‌ها‌ وعده داده در صورت لغو بودجه‌ اختصاصی‌ آنها توسط دیوان عالی، تخصیصات کابینه به آنها را افزایش و امتیازهای زیرمیزی به آنها بدهد.  موضوع سربازی اجباری حریدی‌ها _که به بهانه مطالعه تورات از خدمت سربازی فرار کرده‌اند_ همیشه در جامعه رژیم صهیونیستی موضوعی پیچیده بوده و مایه ایجاد یک شکاف سیاسی بر سر قانون خدمت اجباری شده است. 

حمله مقاومت عراق به فرودگاه تل‌آویو
منابع عربی بامداد دیروز از وقوع حمله هوایی علیه فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو واقع در عمق فلسطین اشغالی خبر دادند.  به گفته این منابع، حمله مذکور با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین انجام شده است. دقایقی بعد گروه موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» طی بیانیه‌ای از حمله پهپادی به فرودگاه ‌بن‌گوریون‌ در تل‌آویو خبر داد.  در این بیانیه آمده است که فرودگاه بن‌گوریون برای تکمیل مرحله دوم عملیات مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم غزه و در پاسخ به کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی، مورد حمله قرار گرفت و به حمله علیه تأسیسات صهیونیست‌ها ادامه خواهند داد.  این گروه چند روز پیش از این نیز اعلام کرده بود که در حمایت از نوار غزه، نیروگاه برق فرودگاه حیفا را با پهپاد هدف حمله قرار داده است.  مقاومت اسلامی عراق تاکنون ده‌ها بار تأسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی در سراسر فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده و تاکید کرده است که تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه به حملات خود ادامه خواهد داد. 

جزئیات هدف قرار گرفتن کشتی آمریکایی
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که ارتش این کشور با چند موشک به کشتی آمریکایی «پینوکیو» در دریای سرخ حمله کرد. سریع طی بیانیه‌ای توضیح داد: «ما تا پایان تجاوز و محاصره غزه به جلوگیری از ناوبری به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهیم داد.» به نوشته وبگاه شبکه المسیره، وی ادامه داد: «عملیات ما به یاری خداوند متعال در ماه رمضان، ماه جهاد، در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و برادران مجاهد ما در غزه، تشدید خواهد شد.» نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آنها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند. آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.