ژاوی به دنبال تکمیل شگفتی مقابل PSG

ژاوی به دنبال تکمیل شگفتی مقابل PSG

ازچهار بازی که هفته گذشته دربازی‌های رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برگزار شد، نتیجه بازی بارسلونا و پاری‌سن ژرمن به نسبت بقیه عجیب‌تر بود.کمتر کسی تصور می‌کرد ژاوی و شاگردانش بتوانند در ورزشگاه پارک دو‌پرنس و درحالی که دردقایقی هم 2بریک عقب افتاده بودند،درنهایت با نتیجه 3بر2بازی را به نفع خودشان به پایان ببرند.

حالا این دو تیم امشب بازی برگشت را در اسپانیا برگزار می‌کنند و بارسا در میان خیل هوادارانش می‌خواهد به ماجراجویی‌اش در لیگ قهرمانان ادامه دهد. با توجه به این‌که این تیم شانس زیادی برای قهرمانی در این فصل لالیگا ندارد، لیگ قهرمانان تنها مسیر آنها برای کسب موفقیت است.بازگشت دو نفر ازاعضای تیم پاریسی‌ به ورزشگاه بارسلونا در نوع خودش جالب است. یکی لوئیز انریکه، سرمربی کنونی PSG که چند فصل قبل روی نیمکت بارسا بود و یکی از به یاد ماندنی‌ترین شب‌های تاریخ UCL را مقابل همین پاری‌سن ژرمن رقم زد. فرد دیگری که به احتمال زیاد چندان هم مورد استقبال بارسایی‌ها قرار نمی‌گیرد، عثمان دمبله است. این بازیکن فرانسوی که چند فصل در بارسا حضور داشت و عمدتا هم مصدوم بود، در ابتدای این فصل عازم پاریس شد. در بازی رفت او زننده گل دوم تیمش بود و خوشحالی فراوانش بعد از این گل، جنجال‌های زیادی بین هواداران بارسا به وجود آورد. بدون شک دمبله امشب یکی از سخت‌ترین لحظات فوتبالی‌اش را تجربه می‌کند. 

14
دو تیم تاکنون 14 بار در رقابت‌های مختلف اروپایی با هم بازی کرده‌اند که سهم بارسا 6 و سهم PSG‌ 4 پیروزی بوده است. بارسلونا در این بازی‌ها 27 گل زده و در مقابل 23 گل هم دریافت کرده است.
9
بارساتاکنون در بازی‌های مرحله حذفی لیگ قهرمانان 9بارمقابل تیم‌های فرانسوی قرارگرفته که ماحصل آن 5برد و4باخت بوده است. 
28
این بازی بیست و هشتمین حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپاست و از این حیث با رئال مادرید در میان تمام تیم‌های اروپایی رکورددار هستند. این تیم از فصل 04-2003 به طور متوالی در این مسابقات حضور داشته و در حال حاضر برای بیست و سومین بار به دور حذفی رسیده ‌است. 
 12
تیم پاریسی تاکنون در مراحل حذفی رقابت‌های اروپایی 12 بار مقابل تیم‌های اسپانیایی قرار گرفته که ماحصل آن 7 برد و 5 شکست بوده است.