ژاوی آلونسو توانست تیم لورکوزن را برای اولین بار در تاریخ قهرمان آلمان کند

ژاوی آلونسو توانست تیم لورکوزن را برای اولین بار در تاریخ قهرمان آلمان کند

غول‌کُش ژابی آلونسو توانسته برای اولین بار تیم بایر لورکوزن آلمان را قهرمان کند. اتفاقی که شاید معمولی به نظر برسد اما هر کس که کمی علاقه‌مند به این ورزش باشد وکمی هم اخبار واتفاقات این موضوع را پیگیری کرده باشد، می‌داند این اتفاق چیزی شبیه معجزه است.

آلونسو حالا و البته همیشه به عنوان اسطوره شهر لورکوزن شناخته خواهد شد، شأنی هم‌وزن دیه‌گو مارادونا در شهر ناپل یا لیونل مسی در بارسلونا یا حتی توتی در رم. در ابتدای هدایت آلونسو بر تیم بایر لورکوزن، کمتر کسی گمان می‌کرد با وجود غول‌های فوتبال آلمان و البته انحصار تمام‌عیار مونیخی‌ها در قهرمانی، این مربی بتواند هیمه این سلطه را بشکند اما هرچه پیش رفت، آلونسو نشان داد همچون زمان بازی‌اش در میانه‌های زمین، اینجا هم یک رهبر تمام‌عیار و باهوش است. 

میکولاس آلکنا رکورد 38 ساله پرتاب دیسک را شکست
پرتاب را به‌خاطر بسپار!

تداوم یک رکورد در ورزش به مدت نزدیک به چهار دهه اتفاق معمولی نیست.این رکورد باید خیلی عجیب وغریب باشد که تا نزدیک به 40 سال شکسته نشود. حالا میکولاس آلکنا، ورزشکار۲۱ساله لیتوانیایی با پرتابی استثنایی رکورد جهانی پرتاب دیسک را شکست و نام خودرادرتاریخ این رشته ثبت کرد.درابتدا داوران پرتاب آلکنا را 74.41متر اعلام کردند اما بعد از بازبینی این رکورد به 74.35متر تصحیح شد. رکورد قبلی که دردست یورگن شولت ازآلمان بود،با پرتابی به طول74.08متردرسال۱۹۸۶ ثبت شده بود.پس از۳۸سال، آلکنا توانست این رکورد برجسته را ارتقا دهد و دنیا را با این پرتاب خیره‌کننده شگفت‌زده‌کند.

تصویر تازه‌ای از کلینت ایستوود 93 ساله فراگیر شده است
چشم سینما

باورکردنی نیست اماکلینت ایستوود93ساله شده است.البته سن بالای این کارگردان نیست که تعجب‌برانگیز است بلکه پرکاری و فعالیت مستمر او در سینماست که تعجب بسیاری را به همراه داشته است. انتشار تصویر تازه‌ای از او که همچنان قبراق و سرحال در پشت صحنه فیلم تازه‌ای از خود است، باعث شده دوباره نام او برسرزبان‌ها بیفتد.کارگردانی که بیش از70سال است که درسطح اول سینمای جهان قرار دارد و می‌درخشد. اغراق نیست بگوییم حتی اثر متوسطی را نمی‌توان درسیاهه بلندبالای آثار او دید و تمامی آثار ساخته‌شده توسط این بازیگر و کارگردان آمریکایی، ارزش تماشا دارد. از بازی‌اش در خوب، بد، زشت که حالا به عنوان سمبلی از سینمای وسترن شناخته می‌شود تا عزیزی میلیون دلاری که توانست برای این فیلم و بازیگرش جایزه اسکار به همراه بیاورد.