تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی

تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی

درپی قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌...الرحمن الرحیم از جوانان قهرمان کشتی فرنگی و مدال‌آوران کشتی آزاد که با توانایی و اراده‌ خود دل‌های مردم را شاد کردند، صمیمانه متشکرم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

از قیمت بلیت کنسرت تا ماهواره‌های آماده پرتاب

​​​​​​​اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه (چهارشنبه) بیست و نهم فروردین ۱۴۰۳ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
   
تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
عزت‌ا... ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خروج ایران از شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را تکذیب کرد و توضیح داد: ایکوموس شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و اخبار منتشر شده مبنی بر این‌که ایران از ایکوموس و ایکوم خارج شده است، تکذیب می‌شود. وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب بیشتر دنبال شده است. 
   
استقبال از کالابرگ الکترونیکی ۹۵ درصدی است
 صولت مرتضوی، وزیر کار و رفاه اجتماعی استقبال از کالابرگ الکترونیکی را خصوصا در دهک‌های پایین بالای ۹۰ درصد توصیف کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در مرحله سوم این طرح به حدود ۹۵ درصد برسد. وی افزود: درباره تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم جدیدی وجود ندارد. 
   
تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است 
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است. شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود. 
   
ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
 عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این‌که ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم؛ یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم. 
   
امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم 
جواد اوجی، وزیر نفت از تلاش این وزارتخانه از ثبت رکورد تولید نفت طی سال جاری خبر داد و افزود: سال گذشته رشد تولید نفت و گاز بالای ۲۰ درصد بود و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی هم رشد تولید داشتند. برنامه‌ریزی کردیم، هم برای سرمایه‌گذاری جدید و هم پروژه‌های نیمه‌تمام باقیمانده تا در سال ۱۴۰۳ جهش خوبی در رشد تولید داشته باشیم. وی تاکید کرد: امسال هم تلاش می‌کنیم حتی بالاتر از ۲۰ درصد سال گذشته رکورد بزنیم. 
   
قیمت بلیت کنسرت‌ها زیر یک میلیون 
 محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش قیمت بلیت کنسرت‌ها، تصریح کرد: با همکاری خوب تهیه کنندگان اجراهای صحنه و معاونت هنری وزارتخانه، کنترل و نظارت قوی‌تر می‌شود تا قیمت بلیت این مراسم‌ها به زیر یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان کاهش یابد. وی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش اسلامی - ایرانی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود و نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.