صدرعاملی پروانه ساخت گرفت

صدرعاملی پروانه ساخت گرفت

فیلمنامه‌های «زیبا صدایم کن» به تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی، کارگردانی سیدرسول صدرعاملی و نویسندگی آرش صادق‌بیگی‏ و میلاد و محمدرضا صدرعاملی، «مومو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی‌اکبر ثقفی و نویسندگی علی‌اکبر ثقفی‌‏ و شراره سروش موافقت شورای پردانه ساخت را دریافت کردند.

همچنین فیلمنامه‌های «یک عشق زیبا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی قاسم فهیم‌خواه، «خاتی» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور، کارگردانی و نویسندگی فریدون نجفی و «برای رعنا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی و نویسندگی ایمان آقامحمدحسین یزدی، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با هدف ارتقای سینمای ایران  فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد.سینمای ایران، گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی، سینمای دفاع‌مقدس و مقاومت، جهش تولید در سینمای ایران و چالش‌های پیش رو، کارکرد‌های سینما در روایت پیشرفت ایران اسلامی و امیدافزایی، طراحی الگوی بهره‌گیری از ظرفیت زیست‌بوم علم و فناوری در توسعه زیرساخت‌های سینما در ایران، ظرفیت‌های سینما در کارآفرینی و اشتغال، ظرفیت‌های روایی سینمای ایران در خارج از تهران (مستند، انیمیشن و داستانی)، سینما، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی (ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای آینده سینمای ایران)، موانع و راهکارهای تقویت فیلمنامه در سینمای ایران، ظرفیت‌های ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و موسیقی محلی در تولید آثار انیمیشن، مستند و داستانی و خلاها و چالش‌های حقوقی سینمای ایران (حقوق مخاطب، مالکیت معنوی، نظام قراردادها و ...) 11 محور پژوهشی این فراخوان است.
پژوهشگران برای ارائه فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی (RFP ) و قطعی کردن عنوان پژوهش، ضروری است برای دریافت فرم مربوطه به آدرس سایت اینترنتی apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch مراجعه کنند.

فیلم‌های کانون پرورش تماشایی شد
مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون از عرضه محصولات کانون پرورش فکری شامل فیلم و انیمیشن خبر داد.ایجاد شرایط مناسب برای دسترس‌پذیرتر کردن محصولات کانون از سیاست‌های کانون پرورش فکری در حوزه عرضه محصولات است. یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی کانون در سال ۱۴۰۳ این است که محصولات کانون مانند کتاب، فیلم انیمیشن و بازی بیشتر از گذشته در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.در همین زمینه، یکی از ابزارها و روش‌ها استفاده از سکوهای (پلتفرم‌ها) عرضه محصولات است و یکی از اقدام‌هایی که در این حوزه انجام شده، عرضه فیلم‌های سینمایی کانون بر بستر این سکوها است. کانون به‌تازگی مذاکره‌هایی با سکوهای مختلف انجام داده و اپلیکیشن روبیکا اولین پلتفرمی است که علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های کانون را از طریق آن مشاهده کنند.انیمیشن‌های شاخص موجود عبارتند از: «بهادر، حکایت کلاه غیبی، توکایی در قفس، مرد و دریا و دزد درخت‌ها». همچنین فیلم‌های بلند «کلید، خمره، آقای مدیر و ضربه فنی» قابل مشاهده است.