آغاز تور کنسرت‌های «عقل و جنون»

آغاز تور کنسرت‌های «عقل و جنون»

تور کنسرت‌های «عقل و جنون» با آهنگسازی و خوانندگی داوود آزاد و با همراهی گروه دف‌نوازان «حیران» از بیستم اردیبهشت، کار خود را آغاز می‌کند.

حامد علیپور، سرپرست گروه دف‌نوازان حیران درباره همکاری این گروه با داوود آزاد بیان کرد: گروه دف‌نوازان حیران در سال گذشته افتخار این را داشت که با استاد داوود آزاد همکاری داشته باشد. امسال هم قرار شد تور تازه‌ای از کنسرت‌ها را با عنوان عقل و جنون روی صحنه ببریم. در این تور تمام آثاری که اجرا می‌شود، آثاری جدید هستند که در دستگاه‌های اصفهان، شور، همایون و چهارگاه و آواز افشاری و شوشتری ساخته شدند.این نوازنده دف با اشاره به آغاز برنامه‌ تور کنسرت‌های عقل و جنون از زنجان بیان کرد: بیستم اردیبهشت در زنجان روی صحنه می‌رویم. ۲۴ اردیبهشت در تالار وحدت تهران کنسرت‌مان را برگزار می‌کنیم و ۳۰ اردیبهشت در تبریز و اواخر خرداد در خوی اجرا خواهیم داشت. احتمالا در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس هم کنسرت‌هایی را برگزار کنیم. در تور کنسرت‌های عقل و جنون، داوود آزاد آهنگساز، تنظیم‌کننده و خواننده خواهد بود. 

تابلو موزیکال «تار و تاریخ» برای سعدی
تازه‌ترین اثر پروژه «تار و تاریخ‌» با عنوان «خمار مستی» به آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد در شهرستان سرخه در استان سمنان ضبط شده است. در این اثر میدیا فرج‌نژاد نواختن تار و آهنگسازی را برعهده داشته و آواز را میلاد هیبدی می‌خواند. خمار مستی با غزلی از سعدی و به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر بزرگ منتشر می‌شود.خمارمستی درکنار مقبره شیخ علاءالدوله سمنانی‌ادیب، عارف، شاعر و پایه‌گذار مکانیزم تقسیم آب در سمنان ضبط شده است. خمار مستی را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده و ضبط تار در استودیو 54 انجام شده است. کارگردانی، تدوین و تصویر این اثر کاری از مرتضی حاج‌محمدی است. نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده مؤسسه فرهنگی _ هنری نغمه‌سازان دلنشین است. پروژه تار و تاریخ حدود سه سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران آغاز کرده است. تاکنون دو آلبوم رسمی از آثار تار و تاریخ منتشر شده و آلبوم اول آن توانست در مسابقه بین‌المللی گلوبال موزیک اواردز سال2023 دو مدال طلا برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

نوا و نما
فردا 5 اردیبهشت‌‎ماه تولد آهنگسازی است که حالا در میانسالگی، دوران اوج هنری خود را سپری می‌کند. آریا عظیمی‌نژاد را باید یکی از فرزندان هنر دانست.او که از شش‌سالگی با بازی در برنامه تلویزیونی «خانه عروسک‌ها» پا به دنیای تصویر گذاشت. طی 51 سال گذشته از عمر خود آهنگسازی 40 سریال، سه تله‌فیلم و شش برنامه تلویزیونی و در کنار آن آهنگسازی 14 فیلم سینمایی، 12 مستند و هفت فیلم کوتاه را به سرانجام رسانده است تا یک رکورد را در این زمینه ثبت کند. این فعالیت‌ها جدا از چهار آلبوم موسیقی است که او منتشر کرده و با خوانندگان مختلفی در اجرای کنسرت و ضبط نماهنگ، همکاری داشته است. او سرپرست گروه موسیقی «بوم و بر» است که در سبک موسیقی تلفیقی فعالیت دارد و در فضایی مدرن و امروزی، شنوندگان را به شنیدن نغمات و مقامات در حال فراموشی موسیقی مقامی فرامی‌خواند.