«اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هند

«اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هند

جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره لاکنوی هند به «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی‌‌زاده از ایران رسید.

این فیلم سینمایی که در بخش مسابقه فستیوال «CMS» در کشور هندوستان با فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، انگلیس، چین، کانادا، هند، سوئیس، پاکستان، آلمان و اندونزی رقابت می‌کرد، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان در بخش سینمای آینده این جشنواره شد.این جایزه شامل تندیس طلایی و مبلغ ۲۵۰روپیه هند است که به کارگردان و تهیه کننده اثر تعلق می‌گیرد.در این جشنواره فیلم‌هایی به رقابت می‌پردازند که موضوعاتی چون وحدت یا صلح جهانی را محور اصلی فیلمنامه‌های خود قرار داده‌اند؛ آثاری که راهکارهایی برای کودکان و نوجوانان و رسیدن به امنیت و آینده‌ای مطمئن برای الهام بخشیدن به نسل‌های مختلف ارائه می‌دهند، فیلم‌هایی که فقط به بازار فروش و سرگرم کردن کودکان نمی‌اندیشند وبا دیدگاهی جهانی به ارزش‌های اخلاقی و تأثیرگذار بر آینده کودکان و نوجوانان نیز توجه دارند. 

فکری به حال کپی‌رایت کنید
مهدی خسروی، کارگردان «عروس خیابان فرشته» که به‌تازگی به‌صورت برخط اکران شده است، عنوان کرد: قبل از این‌که سراغ ساخت عروس خیابان فرشته بروم، فیلمنامه‌ای داشتم که ساخت آن در نظرم بود که آن فیلمنامه هم اثری کمدی بود. اولین فیلم بلند من که «هفت معکوس» نام دارد هم با وجود این‌که فیلمی کمدی نیست اما فضای شیرینی دارد و قصد داشتم برای اولین فیلم سینمایی‌ام جدی‌تر به سراغ ژانر کمدی بروم. ساخت فیلم‌های غیرکمدی امروز در سینمای ایران کار ساده‌ای نیست و معمولا این فیلم‌ها با شکست مواجه می‌شوند. به این دلیل که موفقیت در گیشه و جنبه‌های اقتصادی تولید فیلم برایم اهمیت داشت به سراغ این ژانر رفتم. وی افزود: اکران آنلاین فرصت مناسبی است برای فیلم‌هایی که به هر دلیل کمتر دیده شده‌اند و مخاطبانی که نتوانسته‌اند در زمان اکران سینماها فیلم را ببینند. فیلم من نوروز در فیلم‌نت اکران شد که با ماه رمضان همزمان بود و بسیاری از دوستان من نتوانستند فیلم را ببینند ولی تا امروز هم استقبال خوبی از این فیلم صورت گرفته اما اگر مشکلاتی چون کپی‌رایت حل شود، قطعا اکران آنلاین می‌تواند نقش تأثیرگذارتری در فروش داشته باشد.

«شبح کژدم» در خانه سینما
نخستین برنامه‌ دوره‌ جدید سینماتک خانه سینما فردا با نمایش و نقد فیلم «شبح کژدم» ساخته کیانوش عیاری برگزار می‌شود. شبح کژدم، نخستین‌بار در بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین دوره‌ جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در این فیلم جهانگیر الماسی، ناصر آقایی و حسن رضایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم روز چهارشنبه ساعت ۱۶ و ۳۰‌دقیقه در سالن زنده‌یاد سیف‌ا... داد خانه‌ سینما به نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، محمد جعفری و مازیار فکری‌ارشاد به نقد اثرمی‌پردازند. حضور در برنامه‌های سینماتک خانه سینما برای اعضای صنوف زیرمجموعه خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.