ژاوی هرناندز قراردادش با بارسلونا را یک‌سال دیگر تمدید کرد

ژاوی هرناندز قراردادش با بارسلونا را یک‌سال دیگر تمدید کرد

تمدید یک تکرار نگاهی به عملکرد ژاوی هرناندز درتیم بارسلونانشان می‌دهد اوبه همان اندازه که دراین تیم ناموفق بوده،موفق نیزبوده است!شاید به نظربرسد این گزاره نقض خوداست اما نیست.

او در زمانه‌ای هدایت بارسلونا را در دست گرفت که این تیم با بحرانی تمام‌معنا رو‌به‌رو بود و شکست در زمین برایش عادی شده بود اما او توانست همین تیم را به قهرمانی لالیگا برساند. گرچه همچنان در سطح اروپا دیگر رقیب ترسناکی نیست اما به باور بسیاری تیم ژاوی همچنان تیم قابل احترامی است. حالا او قراردادش را به مدت یک‌سال دیگر با این تیم تمدید کرده و برخی می‌گویند این تمدید به این معناست که پس از یک‌سال استراحت یورگن کلوب راه برای آمدن او به کاتالونیا باز شود. 

لوران کانته، فیلمساز فرانسوی درگذشت
پایان کلاس

لوران کانته، فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در ۶۳ سالگی درگذشت. این فیلمساز تحسین‌شده قصد داشت فیلم بعدی خود را به نام «انزو» با نویسندگی مشترک رابین کامپیلو در اواخر امسال فیلمبرداری کند. «کلاس» یک فیلم مستند ــ درام براساس کتابی نیمه خود زندگینامه از فرانسوا بگودو است که داستان آن درباره معلمی در محله‌ای از پاریس است و در آن بازیگرانی عمدتا غیرحرفه‌ای بازی کرده‌اند. مرگ لوران کانته شوک بزرگی برای صنعت فیلم فرانسه است و با ادای احترام سینماگران همراه شده است. ژیل ژاکوب، رئیس پیشین جشنواره فیلم کن، در پستی در ایکس (توییتر)، کانته را «فیلمساز خوب و با احتیاط و سرشار از انسانیت توصیف کرد که از برنده شدن نخل طلای خود اشباع نشد.» 

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد!
مکرون در آفساید!

از علاقه سیاستمداران به فوتبال و البته فوتبالیست‌ها به سیاست می‌توان کتاب نوشت، سیاسیون بسیاری بوده‌اند که دل به این ورزش داده‌اند از لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل گرفته تا رجب طیب اردوغان که خودش مدتی در یک تیم باشگاهی پا به توب بود اما حالا امانوئل مکرون سیاست را رها کرده و پا به توپ شده است. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر در هفته گذشته، در حالی که پاریس برای برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی آماده می‌شود، مهارت فوتبالی خود را به رخ کشید. مکرون، یکی از طرفداران مشهور فوتبال، برای یک مسابقه خیریه در کنار اسطوره‌های فوتبال و بازیکنان مشهور در باشگاهی در غرب پاریس، پیراهنی به تن کرد و پا به توپ شد. این رویداد برای مؤسسه خیریه سلامت کودکان کمک مالی جمع‌آوری می‌کند.