سیاهی لشكر سینما، سارق خانه دختران دم‌بخت

سیاهی لشكر سینما، سارق خانه دختران دم‌بخت

پسر جوان كه سیاهی لشكر سینما بود با چهره‌های گریم شده، خود را به جای بازیگر و كارگردان سینما و تلویزیون جا می‌زد و با فریب دختران دم‌بخت از خانه‌های آنها سرقت می‌كرد.
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، اوایل پاییز امسال مردی با حضور دردادسرای ناحیه 34 تهران شكایت كرد پول، طلا و سكه و دلارهایش كه
 500 میلیون تومان ارزش داشته در خانه‌شان در شمال غرب تهران سرقت شده است. با دستور قضایی، تحقیقات پلیسی از شاكی آغاز شده و وی گفت: دخترم شیفته بازیگری بود و از طریق اینستاگرام با مردی جوان آشنا شد كه مدعی بود بازیگر است و پشت صحنه برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی نیز فعالیت دارد. حتی عكس‌هایی كه با كارگردان‌ها و بازیگران مشهور سینما و تلویزیون گرفته بود را به دخترم نشان داد. او به خواستگاری دخترم آمد و می‌گفت در اروپا درس خوانده و خانواده‌اش خارج از كشور هستند. می‌خواهد به‌زودی به عنوان كارگردان و نویسنده فیلم و سریال در تلویزیون و یك كار سینمایی فعالیت كند و به دخترم هم نقشی در كارهایش می‌دهد. اما بعد
از سرقت خانه‌مان، جوان خواستگار ناپدید شد و به او در ماجرای سرقت خانه‌مان شك داریم.
این درحالی بود كه افراد دیگری نیز باحضوردر پلیس آگاهی شكایت‌های مشابه مطرح كردند. در این سرقت‌ها نیز پای جوان خواستگاری در میان بود.
ماموران فیلم دوربین مداربسته خانه شاكیان را بررسی كردند و تصاویر مردی را به دست آوردند كه هر بار با چهره‌ای جدید به محل سرقت رفته، اما در همه سرقت‌هایش یك ساعت مچی خاص به دست داشته است.
وقتی ماموران تصویر ساعت سارق را به شاكیان نشان دادند، یكی از آنها ساعت را شناخت و گفت دخترش برای تولد خواستگارش آن را به وی هدیه داده است. با فاش شدن این موضوع كه جوان خواستگار همان سارق فراری است، او تحت تعقیب قرارگرفت و چندروز پیش بازداشت شد. او مدعی بود بازیگر است و در زمینه كارگردانی سینما و تلویزیون فعالیت دارد و اشتباهی بازداشت شده، اما وقتی سوابق كیفری او لو رفت، راز سرقت‌های سریالی‌اش را فاش كرد و گفت: سال‌ها پیش به‌عنوان بازیگر سیاهی لشكر در سینما و پشت صحنه برنامه و سریال‌های تلویزیونی فعالیت داشتم. برای پولدار شدن و بازیگر شدنم، دست به كلاهبرداری از متقاضیان بازیگری زدم كه دستگیرشده و چند سال زندان بودم. بعد از آزادی چون كار و پول نداشتم جرایمم را از سر گرفتم. در اینستاگرام با معرفی خودم به عنوان بازیگر و دستیار كارگردان‌های سینما و تلویزیون با دختران دم‌بخت آشنا می‌شدم و فریبشان می‌دادم. ابتدا دختری كه دانشجوی رشته گریم بود را فریب دادم و با وعده یافتن كار برایش در پروژه‌های سینمایی هر بار كه نقشه فریب دختران و سرقت از خانه‌هایشان را اجرا می‌كردم او چهره‌ام را گریم می‌كرد.
 متهم ادامه داد: با فریب دختران دم‌بخت به آنها می‌گفتم قرار است به عنوان كارگردان و نویسنده چند پروژه سینمایی و تلویزیونی كار جدید كنم و نقشی به آنها بدهم. با خودروهای كرایه‌ای مدل بالا به ملاقات با آنها می‌رفتم و بعد از اعتمادسازی و جلب علاقه‌شان، به خواستگاری‌شان می‌رفتم. با اطمینان از این‌كه وضع مالی خوبی دارند، در فرصتی مناسب، كلیدخانه‌هایشان را سرقت می‌كردم و در فرصتی مناسب نقشه‌ام را اجرا می‌كردم.
 متهم پس از تحقیقات، روانه زندان شد و تحقیقات تكمیلی از وی ادامه دارد.