مرور و عبور

مرور و عبور

مصر؛ کالاهای اسرائیلی را تحریم کرد
حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر اعلام کرد: از این‌پس خریدوفروش کالاهای رژیم صهیونیستی در مصر ممنوع است.
روزنامه الاهرام، چاپ مصر در شماره روز گذشته خود به نقل از مبارک نوشت: با توجه به حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی، ملت مصر مصمم شد معاملات تجاری خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده و دولت مصر نیز آن را مورد تأیید و تأکید خود قرار می‌دهد. وی درباره تحریم‌های تجاری اروپا و آمریکا اظهار کرد این مسأله نیاز به مطالعه فراگیر و گذشت زمان دارد. (صفحه 13)


معرفی برگزیده‌های شبکه جام جم
به مناسبت آغاز به کار چهارمین سال فعالیت شبکه جام‌جم اولین جشنواره این شبکه در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد. برخی از برگزیدگان این شبکه به انتخاب مخاطبان عبارتند از بهترین مجریان: محمدرضا شریفی‌نیا، محمود شهریاری و محمدعلی اینانلو/ بهترین سریال‌‌های ایرانی: امام علی (ع)، ولایت عشق و روزگار جوانی / بهترین موسیقی ایرانی: محمد اصفهانی، علیرضا افتخاری و شادمهر عقیلی/ بهترین گویندگان خبر: مهناز شیرازی، فؤاد بابان و مازیار ناظمی/ بهترین مجریان کودک: حسین رفیعی، الهه رضایی و نگار استخر (صفحه یک)



گفت‌وگو با رضا سعیدی؛ بازیگر
چطور وارد دنیای بازیگری شدید؟ از 11سالگی (سال 50) وارد حرفه بازیگری شدم. از همان ابتدا خیلی دوست داشتم همه‌کاره، هیچ‌کاره باشم. این ‌همه‌کاره بودن خیلی جالب بود. بعد که بزرگ شدم دیدم بهترین روش برای همه‌کاره شدن همین بازیگری است که هرچند مدتی در قالب یک شخصیت بتوانم زندگی کنم، بنابراین از تئاتر شروع کردم، چون بازیگری سینما هنر گرانی است و به‌راحتی نمی‌توان وارد آن شد و معمولا پارتی می‌خواهد.
شما هم با پارتی وارد سینما شدید؟ نه! من اصلا با پارتی وارد سینما نشدم. اولین بازی‌ام در فیلم زمزمه به کارگردانی خسرو ملکان بود که در مشهد ساخته شد. البته چون فیلم خوبی نشد برای بازی در فیلم دوم خیلی انتظار کشیدم و بعد نقش ابن زیاد در سریال ولایت عشق را بازی کردم. (صفحه 10)



بکام  وقتی مربی تیم ملی بود

از اولین تجربه‌ات بگو و این‌که آیا از آن راضی بودی؟ کاپیتان تیم ملی و آن تیم ملی انگلیس شدن برای هر فردی عالی است. این‌یک موقعیت ویژه و استثنایی در زندگی هر فردی است. مطمئنا من هم در این مورد استثنا نیستم. برایم هم جالب بود این‌یک فرصت فراموش‌نشدنی در فوتبال بود. بازی کردن در تیم ملی فوتبال چیزی است که هر فردی غالبا به آن فکر می‌کند و این شاید یک هدف بزرگ برای هر فوتبالیستی باشد؛ بازی کردن در مقابل تماشاگران و هواداران بازی برای کشور آن‌هم یک کشور فوتبال دوست. این امر واقعا جالب است اما یک رؤیا هم نیست. این‌طور نیست که بگویم رسیدن به تیم ملی و کاپیتانی یک رویای دست‌نیافتنی است.... من نمی‌خواهم مثل کاپیتان‌های دیگر حرکات معمولی داشته باشم مثل برایان رابون درگذشته  یا ریو کین و تونی آدامز در حال. آنها فقط در چارچوب و قالب حرکت می‌کردند و چیزی خارج از چارچوب کاپیتان‌ها انجام نمی‌دادند. فکر می‌کنم اگر از این چارچوب خارج شویم، بهتر است. (صفحه 11)



قاچاق تراکتور
مدیرکل ماشین‌سازی و ساخت تجهیزات وزارت صنایع اعلام کرد: 4842 دستگاه تراکتور کشاورزی از آغاز سال تا 15 آذر سال جاری درکشور تولیدشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد داشته است.
اعوانی بابیان این‌که قیمت هر دستگاه تراکتور حدود 26 میلیون ریال است،گفت: باقیمت مذکور که تقریبا نصف قیمت آن در کشورهای همسایه است، بیش از یک‌سوم تراکتورهای تولیدی به خارج قاچاق می‌شود.وی یکی از علل قاچاق تراکتور را عدم شماره‌گذاری از سوی دستگاه‌های مسؤول دانست و تصریح کرد: به پیشنهاد وزارت صنایع و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در سال 74 طرح شماره‌گذاری تراکتور و کمباین به تصویب رسید اما عملیاتی نشد (صفحه4)