کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

رهاکردن سر یک مرد در جوی آب، پلیس را در برابر معمایی جنایی قرار داد که خیلی زود از آن رازگشایی شد. روزهای پایانی هفته گذشته زنی همراه دو فرزندش وقتی از خانه‌شان در یکی ازمحله‌های شمال‌غرب تهران بیرون آمدند با سر بریده‌ای روی علمک گاز روبه‌رو شدند. این زن وحشت‌زده با همسرش تماس گرفت و شوهرش بعد از حضور در مقابل خانه و دیدن سر گفت: دیروز این سر را در جوی آب پیدا کرده و فکر کردم سر عروسک است و روی علمک گاز گذاشتم.در ادامه با حضور ماموران در محل مشخص شد این سر متعلق به یک مرد است. کارشناسان پزشکی‌قانونی با بررسی سر اعلام کردند که این سر هیچ ارتباطی با جنایت ندارد و به احتمال زیاد در یک آزمایشگاه نگهداری می‌شده است.با شناسایی آزمایشگاه موردنظر مشخص شد، سر متعلق به مردی جوان بوده که 30سال قبل به خاطر بیماری فوت کرده و بعد از آن خانواده‌اش رضایت دادند اعضای بدن او برای انجام تحقیقات پزشکی مورد استفاده  قرار بگیرد. بعد از آن مسوولان این مرکز پزشکی نیز قبول کردند و بعد از 30سال جسد را در کیسه زباله‌های آزمایشگاهی قرار داده و نمی‌دانستند چطور این سر در جوی آب افتاده بود.
مردی که در جریان درگیری مرتکب قتل شده بود، قبل از اعدام بخشیده شد. سال ۹۴ نزاع دسته‌جمعی میان چند نفر در یکی از محله‌های خوزستان رخ داد.  بعد از آن  یکی از شرکت‌کنندگان در دعوا برای نجات خود به خانه همسایه‌شان پناه برد و پنهان شد. طرف دعوا  سراغ او رفت و خواست آن مرد را تحویلش دهد که وقتی با مخالفت مرد صاحبخانه روبه‌رو شد، او را کشت. قاتل بعد از جنایت فرارکرد و مدتی بعد بازداشت شد. مدتی بعد از محاکمه در دادگاه حکم قصاص گرفت. 48ساعت مانده به اجرای حکم قصاص، این مرد مهلت گرفت و بعد از آن با تلاش واحد صلح و سازش قضایی قاتل توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند.
مردی که به اتهام قتل زن جوان و آتش زدن جسد او تحت تعقیب پلیس بود، بازداشت شد.
حدود ۱۰روز قبل دختر و پسری که با هم نامزد بودند به دلایل نامعلوم ناپدید شدند. با گم‌شدن آنها خانواده دختر جوان که اهل شهرستان سقز بودند به پلیس آگاهی رفته و شکایت کردند. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که ماموران  به نامزد او در ماجرای ناپدید شدن  دختر 28 ساله مشکوک شدند.  این مرد جوان، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که دو روز پیش در شهر آستارا شناسایی و بازداشت شد.  او اعتراف کرد  نامزدش را کشته و جسد او را سوزانده و در نزدیکی روستای چاپان سفلی دفن کرده است.  با اعتراف‌های او، ماموران روز سه‌شنبه به محل مورد نظر رفته و جسد سوخته فرد کشته شده را کشف کردند. متهم دوباره مورد تحقیقات قرار گرفت اما درباره انگیزه‌اش اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرده که تحقیق از او در پلیس آگاهی ادامه دارد.
خبرنگار کرمانشاهی با چاقو مورد سوء قصد قرار گرفت و راهی بیمارستان شد. حسام الدین شیخی، مدیرعامل وبگاه خبری قلم در کرمانشاه  است. او عصر سه‌شنبه هجدهم خرداد امسال در خانه‌اش بود که افرادی با ورود به آنجا، او را با چاقو زخمی کردند و متواری شدند. پرونده‌ای در این باره تشکیل شده و تحقیقات برای دستگیری ضاربان فراری ادامه دارد.
متخلفانی که شبانه حیوانات وحشی را زنده‌گیری می‌کردند، با رای دادگاه به خرید علوفه برای گوزن‌های زرد محکوم شدند. چندی پیش یگان حفاظت محیط‌زیست ارسنجان هنگام گشت و کنترل مناطق، متخلفانی را که با ورود غیرمجاز به پارک ملی بختگان به تعقیب پستانداران شبگرد (تشی) از طریق سگ‌های شکاری آموزش دیده اقدام کرده بودند، دستگیر کردند. متهمان  در شعبه۱۰۱ کیفری2 ارسنجان محاکمه شدند. قاضی دادگاه در اجرای مجازات‌های جایگزین حبس و به منظور جبران خسارت و حمایت از محیط‌زیست به‌ویژه احیای گونه ارزشمند گوزن زرد ایرانی، آنها را محکوم کرد دو تن علوفه خشک زمستانی برای انبار سایت گوزن زرد تهیه کنند.
کشف جسد سه مرد افغان در اطراف یکی از روستاهای شهرستان لارستان، پلیس را با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو کرد. شامگاه سه شنبه هجدهم خرداد امسال، یکی از اهالی روستایی در شهرستان لارستان استان فارس به پلیس زنگ زد و از کشف جسد سه مرد افغان جوان در اطراف کوه‌های روستا خبرداد. علت مرگ آنها مشخص نبود. اجسادشان به پزشکی قانونی منتقل شد. تحقیقات برای رازگشایی از علت مرگ مشکوک آنها ادامه دارد.