نسخه Pdf

ولادت

ولادت

نویسنده: سعید تشکری ناشر: نیستان

هرساله کتاب‌های زیادی درباره ائمه نوشته می‌شود که مضامین آنها گاهی به نوعی تکرار شده و از خلاقیت خالی است. رمان «ولادت» اما از این قاعده مستثناست. در اینجا قرار است قصه سفر و هجرت حضرت امام‌رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران را از یک زاویه دید جدید بخوانیم.
داستان کتاب از پیدا شدن فرزندان دو شبان خراسانی یکی کاتب و دیگری صحاف در ویرانه‌های شوش دانیال پس از دیدار با امام موسی‌کاظم(ع) و در پی کشتاری که عباسیان برای تاراج پارسیان انجام داده‌اند، آغاز می‌شود. این دو شبان تصمیم می‌گیرند فرزندان‌شان را از بچگی به نام هم بخوانند. لیلا و هاتف پس از سال‌ها می‌خواهند با هم ازدواج کنند اما دچار بحران هویت می‌شوند و برای یافتن پاسخ خود به مدینه می‌روند تا حقیقت وجودی امام هشتم را درک کنند. وقتی به مدینه می‌رسند متوجه هجرت اجباری حضرت امام‌رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به مرو می‌شوند. اکنون هاتف و لیلا یکی در پی امام هشتم به سفر می‌رود و یکی با حضرت معصومه (س) همراه می‌شود.
سعید تشکری که فعالیتش را از سال 1360 شروع کرده، کارنامه کاری پروپیمانی دارد. او تاکنون 14کتاب نوشته و به‌خاطر کتاب‌های باز باران و غریب‌قریب جایزه کتاب سال رضوی را برده و رمان مفتون و فیروزه او سال 1393 اثر برگزیده سیزدهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین شده‌است.
 کتاب ولادت را انتشارات نیستان در سال 1389 منتشر کرده و تاکنون به چاپ دوم رسیده است. کتاب ولادت جلد دومی هم دارد که با نام «سیمیا» منتشر شده‌است. کتاب ولادت را می‌توانید از کتابفروشی‌ها بخرید اما اگر به خواندن کتاب به صورت الکترونیک علاقه‌مند هستید، به سایت فیدیبو سر بزنید و آنجا کتاب را بخوانید.
ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها