نسخه Pdf

دخیل عشق

دخیل عشق

نویسنده: مریم بصیری ناشر: کتاب جمکران

احتمالا هیچ پدیده‌ای مانند جنگ نتواند آدمی را تغییر بدهد. جنگ زندگی آدم‌ها را به قبل و بعد خودش تقسیم کرده و آثار زیانبارش تا چند نسل یک جامعه را درگیر خودش می‌کند.
در جنگ همه به نوعی دچار دگرگونی شدید می‌شوند؛ از تغییرات روحی و روانی تا از دست دادن اطرافیان و اعضای بدن؛ همه و همه از آثار آن است.
حالا مریم بصیری، نویسنده این کتاب از بستر جنگ و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد استفاده کرده و قصه جذاب و کمتر شنیده‌شده‌ای را روایت می‌کند.
داستان رمان «دخیل عشق» درباره شخصی به نام رضاست  که در جنگ پاها و یک دست خود را از دست داده است. جانباز شدن او باعث اختلاف بین پدر و مادر می‌شود و پدر آنها را برای همیشه ترک‌می‌کند. بعد از سال‌ها و فوت مادر، او مجبور می‌شود به
 آسایشگاه برود.
حوریه پرستاری است که در جبهه به عنوان بهیار فعالیت می‌کرده و حالا در این آسایشگاه کار می‌کند. او زندگی‌اش را وقف پرستاری از جانبازان کرده و نذر دارد با یکی از جانبازان ازدواج کند. او به رضا علاقه پیدا می‌کند ولی شرم و حیا اجازه‌نمی‌دهد علاقه‌اش را مطرح کند.
دخیل عشق تاکنون به چاپ‌سوم رسیده‌ و نامزد یازدهمین جشنواره قلم زرین، کاندیدای سیزدهمین جایزه شهیدغنی‌پور، نامزد ششمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد و کاندیدای شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس هم بوده‌است.
ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها