دولت اجماع ملی

دولت اجماع ملی


حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در   گفت‌وگو با جام‌جم به بررسی و تحلیل درباره چگونگی تشکیل دولت اجماع ملی در دولت سیدابراهیم رئیسی پرداخت.
همان‌طور که آقای رئیسی در گفت‌وگوهای تبلیغاتی خود نیز اشاره کرد، ایشان بنا دارد کشور را با استفاده از عقل جمعی همه افراد نخبه و کسانی که توانایی‌های برجسته و شایسته‌ای دارند، فارغ از وابستگی‌های سیاسی اداره کند.  اگر کسی از ظرفیت نخبگی کشور استفاده کند قطعا موفق خواهد بود، چراکه کشور از نخبگانی برخوردار است که فعالیت‌های بسیار مهم و خوبی طی دهه‌های اخیر داشته و موفقیت‌های بسیاری برای کشور کسب کرده‌اند. بنابراین بسیار مهم است دولت آینده بتواند از این نخبگان بهره بگیرد. اگر آقای رئیسی وارد این حوزه شود و از ظرفیت نخبگان استفاده کند، جای امیدواری بسیاری در این زمینه وجود دارد.
در زمینه گلایه‌مندی‌های مردم نیز آنچه باید مدنظر دولت آینده باشد، درست عمل کردن است. به این معنا که اگر آقای رئیسی بتواند به درستی و دقیق مشکلات فعلی را شناسایی و برای حل آنها در گام‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت برنامه‌ریزی کند و ظرفیت‌های کشورمان را نیز در این زمینه در نظر بگیرد، قطعا می‌تواند رضایت عامه مردم را به دست آورد.
 البته آقای رئیسی چند نکته را مدنظر قرار داده که قابل تأمل است. اول این که ایشان تاکید کرده است اقدامات دولت آینده او جهادی خواهد بود و این‌طور نیست که با نشستن در اتاق در بسته بتوان کشور را اداره کرد، بلکه او میان مردم، کارشناسان و کسانی که امکانات تولیدی در اختیار دارند، خواهد رفت؛ بنابراین اگر از روز آغاز دولت چنین اقداماتی صورت گیرد، با توجه به این‌که مستقیم با مشکلات مواجه خواهد شد راه‌حل را نیز از زبان آنها خواهد شنید، بنابراین در این صورت آقای رئیسی، هم مشکلات را شناسایی و هم آنها را برطرف خواهد کرد.
حرف اصلی بنده درباره توجه دولت آینده آقای رئیسی به نخبگان است، چراکه ایشان قصد دارد با نخبگان از هر طیف و گرایش سیاسی که دارای شایستگی هستند،کار کند و این‌طور نیست که این نکته مورد غفلت قرار گرفته باشد.