رئیسی نشان داد به هیچ‌یک از جریان‌های سیاسی وابستگی ندارد

بیژن مقدم در گفت‌وگو با جام‌جم:

رئیسی نشان داد به هیچ‌یک از جریان‌های سیاسی وابستگی ندارد

بیژن مقدم، کارشناس مسائل سیاسی و رسانه در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم با اشاره به برگزاری اولین نشست خبری حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب گفت: یکی از ویژگی‌های این جلسه این بود که آقای رئیسی تسلط خوبی روی مباحث و سوالات داشتند و پاسخ‌های خوبی به پرسش‌ها دادند. فضای جلسه دیروز حکایت از این داشت که ایشان با آمادگی در نشست خبری دیروز حضور پیدا کرده بود و پاسخ‌های روشنی به سوالات خبرنگاران داد.
 قاطعیت و جدیت
این فعال رسانه‌ای با اشاره به برخی از محورهای مهم نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب عنوان کرد: موضوع برجام یکی از مباحثی بود که در جلسه دیروز چند سوالی به آن اختصاص داشت. پاسخ‌های ارائه‌شده از سوی آقای رئیسی حاکی بود که ایشان به‌صورت جدی در حال بررسی این موضوع هستند و حتی اشاره کردند که تیم مذاکره‌کننده فعلی مجموعه گزارش‌ها را به ایشان منتقل کرده و تیم سیاست خارجی رئیس‌جمهور منتخب هم در حال بررسی این گزارش‌هاست. قاطعیت و جدیت دو ویژگی پاسخ‌های آقای رئیسی به سوالات مرتبط با این حوزه بود.
 تسهیل تعامل میان مردم و رئیس‌جمهور
مقدم با بیان این‌که خبر آقای رئیسی درباره ایجاد سه‌سامانه ارتباطی می‌تواند زمینه ارتباط مناسب‌تری را میان مردم و ایشان فراهم کند عنوان کرد: راه‌اندازی این سامانه‌ها شامل بانک ایده، معرفی مدیران شایسته و ایجاد ارتباط دائمی با رئیس‌جمهور نوید این را می‌دهد که از این پس نوع تعامل میان افراد جامعه با بالاترین مقام اجرایی مسیر آسان‌تری را طی خواهد کرد.
 تنوع حضور رسانه‌های داخلی و خارجی
این کارشناس رسانه با اشاره به تعداد خبرنگاران حاضر در نشست خبری دیروز رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: در این نشست تعداد زیادی از خبرنگاران اعم از داخلی و خارجی و همچنین رسانه‌های مرتبط با جریان‌های سیاسی شامل اصولگرا و اصلاح‌طلب این امکان و فرصت را پیدا کردند تا سوالات خود را از آقای رئیسی بپرسند. برخی از خبرنگاران هم امکان طرح سوال را پیدا نکردند که البته تجربه گذشته جلسات مشابه نشان می‌دهد که تنگی وقت بعضا باعث می‌شود بعضی از اهالی رسانه مجال طرح پرسش پیدا نکنند.
 پاسخ تک‌کلمه‌ای
به گفته مدیرمسؤول سایت الف پاسخ تک‌کلمه‌ای آقای رئیسی به سوال یکی از خبرنگاران از دیگر نکات قابل‌توجه جلسه دیروز بود و ایشان در پاسخ به این سوال که در صورت برداشتن تحریم‌ها از سوی آمریکا حاضر به مذاکره با بایدن هستید به صورت قاطع جواب دادند خیر.
 اعلام استقلال از جریان‌های سیاسی
مقدم با تاکید بر این‌که آقای رئیسی در نشست خبری دیروز بار دیگر روی مستقل بودن از جریان‌های سیاسی تاکید کرد، گفت: پاسخ رئیس‌جمهور منتخب نشان داد وی از همان ابتدا عدم وابستگی خود را نسبت به جریان‌های سیاسی اعلام کرد و این نکته را مورد تاکید قرار داد که چینش کابینه آینده بدون وامداری گروهی خواهد بود.