تعیین حوزه كنكور در شهرهای با حداقل ۱۵۰ داوطلب

تعیین حوزه كنكور در شهرهای با حداقل ۱۵۰ داوطلب


فاطمه‌زرین‌آمیزی،سخنگوی سازمان سنجش گفت: تعداد شهرهای برگزاری كنكور۱۴۰۰ افزایش داشته و به شهرهایی كه ۱۵۰داوطلب هم داشته‌اند حوزه كنكور اختصاص‌یافته است، این موضوع به كاهش تردد داوطلبان كمك می‌كند. به گفته وی،تعداد شهرهای برگزاری آزمون سراسری سال۱۴۰۰ به ۴۱۴شهرستان و بخش مختلف كشور افزایش‌یافته است.
‌سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: با مصوبه وزارت بهداشت فاصله صندلی‌ داوطلبان تا 8/1متر تعیین‌شده است. همچنین همانند سال گذشته تمام تدابیر بهداشتی اعمال می‌شود و ناظر بهداشتی بر روند رعایت موارد تأکید شده، نظارت می‌کند.
وی عنوان كرد: داوطلبان كنكور سراسری سال۱۴۰۰ می‌توانند همانند سال گذشته با ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه فرم خود اظهاری كرونا نسبت به تكمیل این فرم اقدام كنند.
زرین آمیزی افزود: این سامانه ویژه داوطلبانی است كه دچار بیماری كرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی كه در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه هستند)؛ این دسته از داوطلبان می‌توانند فرم خوداظهاری را تكمیل كرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری كرونا (تاییدیه بیمارستان یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس كرونا) را بارگذاری كنند.
وی گفت: سازمان سنجش با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی محل آزمون ایشان را در محل امن مورد تأیید وزارت بهداشت در شهرهای محل برگزاری آزمون تعیین خواهد كرد و نتیجه را به داوطلب اعلام می‌کند./مهر