تلاش رژیم صهیونیستی و جریانات نفوذی برای تبدیل فناوری هسته‌ای به نقطه ضعف کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی در پی خرابکاری جدید هسته‌ای با جام‌جم مطرح کرد

تلاش رژیم صهیونیستی و جریانات نفوذی برای تبدیل فناوری هسته‌ای به نقطه ضعف کشور



ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام‌جم به بررسی اقدام خرابکارانه بامداد روز گذشته در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی که البته ناکام ماند پرداخت و زمینه‌های احتمالی بروز این حادثه را تشریح کرد. مشروح این گفت‌وگو در ادامه آمده است:
 با توجه به این‌که پس از اتفاق نطنز این چندمین‌بار است که شاهد خرابکاری در نهادهای وابسته به سازمان‌های انرژی اتمی بوده‌ایم تحلیل شما از این موضوع چیست و چرا در این زمینه همچنان دچار ضعف هستیم؟
برنامه هسته‌ای ایران یک برنامه بومی و پیشرو است، به نحوی که بسیاری از کشورهای خارجی نسبت به روند رو به جلوی این برنامه در ابتدا ابراز تردید می‌کردند اما وقتی گزارش نهادهای بین‌المللی را ملاحظه کردند به توانمندی‌های جوانان ایرانی اذعان داشتند. در همین چارچوب دشمنان کشورمان از جمله رژیم صهیونیستی و جریانات نفوذی تلاش دارند نقاط قوت کشورمان را به نقاط ضعف تبدیل کرده و مردم را از فواید مهم برنامه هسته‌ای که در همه حوزه‌ها از جمله دارویی، کشاورزی و تولید انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد، محروم کنند.
بنابراین اقدام روز گذشته حمله پهپادی (ریز پرنده) به مراکز هسته‌ای کشورمان در اطراف تهران نشانه دیگری بر این امر است که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی مورد کینه و دشمنی جریانات مختلف قرار دارد.
 توانمندی‌ ایران در زمینه ریز پرنده (پهپادی) و مقابله با این حمله جدید چقدر حائز اهمیت است؟
باید توجه داشت که توانمندی‌های کشورمان در مقابله با نفوذ پهپادی (ریز پرنده) توسعه پیدا کرده و جمهوری اسلامی ایران یکی از توسعه یافته‌ترین نظام‌های ضد پهپادی را دارد، یعنی هم در صنعت پهپاد و هم در زمینه سامانه‌های ضد پهپادی این توانمندی در کشورمان وجود دارد کما این‌که مکنزی رئیس جریان سنتکام در جلسه‌ای که در کنگره آمریکا داشت اشاره کرد که درمقابل توانمندی پهپادی ایران نقطه برتری ندارند و دست برتر در اختیار ایران است بنابراین اتفاق اخیر هم عمق کینه و دشمنان علیه برنامه هسته‌ای ایران را نشان می‌دهد و هم مویدی بر توانمندی ایران در این زمینه است.
از سوی دیگر کسانی که دست به چنین اقدام خرابکارانه‌ای در یکی از مراکز هسته ای کشورمان زده‌اند حتما پاسخ درخوری دریافت خواهند کرد و این امر به نحو مقتضی به اطلاع مردم خواهد رسید.
 آیا مجلس پس از این اتفاق، آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و مسؤولان ذیربط دیگر را احضار خواهد کرد؟
موضوع دفاع از مراکز هسته‌ای کشور مسؤولیت مشخص و روشنی دارد و ما پیش از این درباره مراکز حفاظت هسته‌ای صحبت کرده‌ایم  اما پیش از این نیز شاهد اتفاقاتی در سایت هسته‌ای نطنز بوده‌ایم که مورد بررسی کمیسیون امنیت ملی قرار گرفته است؛ اما مورد خرابکاری اخیر در ساختمان سازمان انرژی نشان می‌دهد ما در زمینه پدافند رو به رشد بوده و توانسته‌ایم این حمله را دفع کنیم از این رو حتما از مسؤولان پیگیر در زمینه تقویت دفاع از برنامه هسته‌ای کشورمان و مسؤولان سازمان انرژی اتمی و نهادهای ذیربط دعوت خواهیم کرد.