نسخه Pdf

 درخشش مـازنی‌هـا

کسب عناوین برتر توسط رسانه‌ای‌های مازندران

درخشش مـازنی‌هـا

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران در نخستین جشنواره ملی تالاب‌ها که توسط طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با مشارکت برنامه عمران سازمان ملل و سازمان حفاظت محیط‌زیست در سه بخش: خبر و گزارش، عکس و اینفوگرافیک، فیلم و موشن‌گرافیک برگزار شد، رتبه دوم را در بخش فیلم و گزارش کسب کرد.
سارا فرهمندراد، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با ارسال گزارش خبری «ناقوس مرگ در میانکاله» به نخستین جشنواره مجازی آثار خبری برای فعالان خبر و رسانه در حوزه آب و تالاب، توانست رتبه دوم این جشنواره را از آن خود کند.
خانم فرهمندراد در این گزارش با حضور در شبه‌جزیره میانکاله تلف‌شدن هزاران قطعه پرنده مهاجر را به تصویر کشیده بود. جشنواره آثار خبری در حوزه تالاب‌ها برای اولین‌بار به شکل تخصصی با حمایت سازمان حفاظت محیط‌زیست با هدف مأموریت تقویت ارتباط میان فعالان رسانه و بخش‌های مختلف سازمان حفاظت محیط‌زیست، ارتباط میان دست‌اندرکاران کلیدی و مدیریتی تالاب‌ها و ارتقای دانش فنی و تخصصی فعالان رسانه در تهران برگزار شد و بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود. مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی تالاب‌ها صبح پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۹۹ با حضور معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست از طریق مجازی و به‌صورت وبینار برگزار شد و آثار برتر در بخش‌های عکس، خبر مکتوب و فیلم معرفی شدند.
البته جایزه خانم فرهمندراد تنها مقام فعالان صداوسیمای مازندران نبود و در کنار این خبرنگار توانا، دو  نفر از هنرمندان دیگر استان توانستند در جشنواره‌ معنوی و مهم دیگری جایزه کسب کنند. محمد رضایی در بخش مجموعه عکس و حسین قبادی در بخش گزارش مستند توانستند به‌عنوان نفر اول جایزه این دوره از جشنواره اربعین را از آن خود کنند. در آیین پایانی نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین با حضور قائم‌مقام رئیس رسانه ملی در مرکز همایش‌های صداوسیما از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد. در نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین بیش از 8600 اثر در چهار بخش تولیدات تصویری، رادیویی، فضای مجازی و عکس از 22 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد اما در نهایت جایزه به هنرمند مازندرانی رسید.
ضمیمه قاب کوچک