شلیک به مامور پلیس تحت‌تاثیر موادمخدر

شلیک به مامور پلیس تحت‌تاثیر موادمخدر

مرد معتاد که با شلیک به صورت مامور پلیس او را تا یک قدمی مرگ برده بود در جلسه محاکمه مدعی شد تحت‌تاثیر موادمخدر شلیک کرده است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سال گذشته و همزمان با شلیک مرد معتادی به صورت مامور پلیس تهران در یک پارک در شرق پایتخت آغاز شد. رهگذران مرد مسلح را محاصره‌ و قبل از اینکه فرصت فرار پیدا کند، دستگیر کردند. مرد زخمی هم به بیمارستان منتقل شد و با تلاش پزشکان به‌طور معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت.
مامور پلیس بعد از بهبود حالش با طرح شکایتی گفت: در پارک در حال گشت‌زنی بودم که مرد مسلح بدون هیچ صحبتی به صورتم شلیک کرد. ماه‌های زیادی در بیمارستان بودم و پزشکان از من قطع امید کرده بودند اما زنده ماندم ولی بخشی از صورت و جمجمه‌ام را از دست دادم.
متهم که کارمند یکی از وزارتخانه‌هاست، در تحقیقات مدعی شد نمی‌داند چرا به سمت مامور پلیس شلیک کرده است. با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه‌دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در ایتدای این جلسه شاکی با تشریح ماجرا گفت: هنوز نتوانسته‌ام به زندگی عادی برگردم و جراحت‌ها آزارم می‌دهد. هزینه‌های درمانم نیز بالاست. برای متهم درخواست اشدمجازات را دارم و برای جراحت‌هایم دیه می‌خواهم. همچنین درخواست دارم هزینه‌های درمانم به عنوان خسارت از متهم دریافت شود.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من زندگی آبرومندانه‌ای داشتم. این اواخر به موادمخدر اعتیاد پیدا کردم. برای اینکه خانواده‌ام متوجه اعتیادم نشوند به پارک می‌رفتم و مواد می‌کشیدم. آن روز با دیدن مامور پلیس نمی‌دانم چرا دست به سلاح شده و به سوی او شلیک کردم. باور کنید حال طبیعی نداشتم که دست به این کار زدم. حالا هم طلب بخشش دارم. متهم درباره حمل سلاح نیز گفت: چند سال قبل در سفری که به غرب کشور داشتم این سلاح را خریدم و نمی‌دانم چرا آن‌روز با خودم بیرون آوردم. فکر نمی‌کردم مسلح باشد و شلیک کند. قصد کشتن مامور پلیس را نداشتم و تحت‌تاثیر موادمخدر شلیک کردم که حالا درخواست بخشش دارم.
پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.