نسخه Pdf

 قتل در قطار سریع‌السیر شرق

قتل در قطار سریع‌السیر شرق

نویسنده: آگاتا كریستی مترجم: محمد گذرآبادی ناشر: هرمس

خیلی‌ها ژانر پلیسی- معمایی را بهترین و مفرح‌ترین ژانر ادبی می‌دانند و آگاتا‌كریستی را بهترین نویسنده. مخاطبان و علاقه‌مندان این ژانر در ایران داستان معمایی و پلیسی را با خواندن كتاب‌های كریستی شناختند و اسم او مساوی است با كتاب‌هایی جذاب، پر از معما، قتل و جنایت. كریستی، خالق شخصیت‌هایی جذاب و ماندگار است.كارآگاه پوآرو و خانم مارپل، شخصیت‌های نام‌آشنایی هستند كه هربار و در هر كتابی ماجرا از دید آنها روایت می‌شود.
قتل قطار سریع‌السیر شرق در سال۱۹۳۴ منتشر شده و ماجرای آن درباره‌ كارآگاه پوآرو است كه در قطار از سوریه به سمت استانبول می‌رود. او قرار است یك هفته در استانبول بماند و به هتل برود. وقتی به آ‌نجا می‌رسد چند تلگراف دریافت می‌كند كه باعث می‌شود مسافرتش را نیمه‌كاره رها كند و به لندن برگردد.
این كتاب به خاطر ظرفیت داستانی و نوع روایتی كه دارد، بارها مورد اقتباس قرار گرفته است. اولین بار و در سال۱۹۷۴ سیدنی لومت فیلمی بر مبنای آن ساخت. بعدها و در‌سال۲۰۱۰ و ۲۰۱۷سریالی بر مبنای این كتاب ساخته شده است. همچنین در سال۲۰۱۷ فیلم سینمایی هم با همین اسم و با كارگردانی كنت برانا و بازی جانی دپ و پنه‌لوپه‌‌كروز ساخته شده است. قتل در قطار سریع‌السیر شرق در نظرسنجی‌های مختلفی كه درباره‌ محبوب‌ترین آثار كریستی انجام می‌شود معمولا در بین سه كتاب برتر قرار می‌گیرد. این كتاب را می‌توانید از كتابفروشی‌ها تهیه كنید. اگر هم دوست داشتید نسخه‌ الكترونیك آن را بخوانید به سایت فیدیبو سر بزنید.