آب یخ، چطور جان سینا را گرفت؟

آب یخ، چطور جان سینا را گرفت؟

«سینا بر اثر خوردن آب یخ جان باخت» خبر تلخی كه خیلی زود سرتیتر اخبار شد. حالا بعد از چهار روز سراغ خانواده‌اش رفتیم و پسردایی‌اش جزئیات مرگ پسر نوجوان را هنگام چیدن نخود تشریح كرد.
وقت برداشت محصول نخود فرارسیده بود و خانواده سرزرد همراه یكی دیگر از اقوام‌شان تصمیم گرفتند برای برداشت به مزرعه خود در روستای دیگری بروند. هوای بوكان از چند روز پیش به‌شدت گرم شده بود و برای همین آنها ظرف حاوی یخ و آب همراه خود برداشتند، بی‌خبر از این‌كه حادثه‌ای مرگبار در شرف وقوع است.
جمشید نیك‌دوست، پسردایی سینا از روز حادثه به خبرنگارجام‌جم می‌گوید:«روز حادثه اعضای خانواده عمه‌ام به زمین كشاورزی‌شان رفتند. آنها خودشان در بوكان زندگی می‌كنند اما مزرعه‌شان در روستای كانی پانكه است. محصول نخود را نمی‌توان با كمباین برداشت كرد و حتما باید با استفاده از نیروی انسانی و دست اقدام به برداشت نخودها كرد. ساعت 9 صبح بود كه آنها صبحانه‌شان را خوردند تا انرژی كافی برای كار در زمین داشته باشند. بعد از خوردن صبحانه همگی به زمین رفتند و مشغول كار شدند. بعد از مدتی، سینا كه 16سالش بود، تشنه‌اش شد و از مادرش درخواست آب كرد و او هم گفت آب‌خنک داخل پارچ زیر درخت است. سینا یك لیوان آب یخ نوشید و چند دقیقه بعد به مادرش گفت سرش كمی درد می‌كند. مادرش هم به او گفت برود و زیر سایه درخت كمی بخوابد و استراحت كند تا سردردش رفع شود. سینا هم همین كار را انجام داد. نیم ساعت بعد سینا از جایش بلند شد و گفت حالش نسبت به قبل بهتر شده و می‌تواند كار كند.»
سینا مشغول كار شد اما روحش خبر نداشت دقایق زیادی از عمرش باقی نمانده است:«سینا نیم ساعت کارکرد و بعد یک‌دفعه وسط بوته‌های نخود از حال رفت. پدر و مادرش به‌شدت وحشت كرده بودند و سعی كردند با پاشیدن آب یخ به سروصورت سینا او را به هوش بیاورند اما وضعیت جسمی سینا بدتر از آن چیزی بود كه با پاشیدن قطرات آب به‌هوش بیاید. برای همین پدر سینا همراه بقیه سوار ماشین شد و حوالی ساعت11صبح همگی به سمت بیمارستان حركت كردند. پدر و مادر و برادر سینا به‌شدت نگران سلامت او بودند و مادر بی‌قراری می‌كرد اما باوجود تلاش‌های پدر به‌موقع نتوانستند به بیمارستان برسند و متاسفانه پسرعمه‌ام در میانه راه فوت شد. پزشكی قانونی هم سینا را معاینه كرد و گفت او به علت نوشیدن آب خیلی سرد جانش را از دست داده است. من بارها دیده‌ام كه پزشكان به مردم هشدار داده‌اند از نوشیدن آب خیلی سرد خودداری كنند تا سلامت‌شان به خطر نیفتد اما هوا این روزها به‌شدت گرم است و خیلی‌ها برای فرار از گرما و تشنگی آزاردهنده‌اش اقدام به نوشیدن آب یخ می‌كنند كه در این میان برخی جان‌شان را از دست می‌دهند و پسرعمه من هم متاسفانه یكی از همین افراد بود.»