نسخه Pdf

کامیسادو

کامیسادو

تعداد بازیکن: 2 نفر گروه سنی: بالای ۱۰ سال

کامیسادو سال ۲۰۰۸ توسط طراح انگلیسی ساخته شده‌است و در سبک بازی‌های انتزاعی قرار می‌گیرد. صفحه بازی یک مربع 8 در 8 است که با هشت‌رنگ مختلف رنگ‌آمیزی شده‌است.
هر بازیکن هشت مهره در اختیار دارد که به آن قلعه اژدها می‌گویند. بالای هر‌مهره یک رنگ دارد که برای شروع بازی باید آن را در خانه همرنگ با آن بگذارید. مهره‌ها مانند بازی شطرنج در یک ردیف و روبه‌روی همدیگر قرار‌می‌گیرند.
برنده هر دور بازی زمانی مشخص می‌شود که یک بازیکن بتواند یکی از مهره‌های خود را به انتهای صفحه (جایی که مهره‌های حریف قرار دارد) برساند.  
نکته‌ای که بازی کامیسادو را از سایر بازی‌ها متمایز می‌کند این است که صفحه و زمین بازی نقشی تعیین‌کننده‌ در روند بازی دارد.
مثلا به جز مهره اول که می‌توانید از هر جا و رنگی که قرار دارد بازی را شروع کنید، مهره بعدی را زمین بازی برای شما و حریف‌تان تعیین می‌کند.
مثلا اگر قلعه شما در خانه‌ای که رنگ آن نارنجی است قرار بگیرد به این معنی است که حریف شما هم باید قلعه نارنجی خودش را حرکت دهد.
قانون حرکت دادن مهره‌ها هم به این صورت است که شما می‌توانید مهره‌تان را فقط به سمت جلو و اریب حرکت دهید و نمی‌توانید به عقب یا چپ و راست حرکت کنید.
ضمیمه تپش