نگاهی به تابستانه‌های رادیو گفت‌وگو

نگاهی به تابستانه‌های رادیو گفت‌وگو

شبکه رادیویی گفت‌وگو، برنامه‌هایی را در تابستان سال جاری در راستای ارتقای آگاهی و اوقات فراغت برای مخاطبان خود تدارک دیده است. رویکرد برخی از این برنامه‌ها تفریحی و سرگرمی و تعدادی هم اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است.
مریم بابایی،تهیه‌کننده برنامه طنز کاکتوس رادیو گفت‌وگو بابیان این‌که این مجله شنیداری در تابستان سال جاری با رویکرد طنز اجتماعی روی آنتن می‌رود،گفت:کاکتوس برنامه‌ای نقادانه و طنزگونه است.این برنامه به اخبار روز داخلی و خارجی با محوریت مباحث سیاسی_اجتماعی می‌پردازد. کاکتوس اوقات فراغتی را در روزهای جمعه از ساعت 16تا17 برای مخاطبان ایجاد می‌کند.
بابایی تأکید کرد: مجله شنیداری کاکتوس با اجرای علی زراندوز و دکتر محمدحسین روانبخش روی آنتن می‌رود. شهرام شهیدی و جمشید مقدم نیز به ترتیب با اجرای ترین‌ها و اخبار پشت پرده با کاکتوس همکاری دارند.
«روزنه»ای به علم و دانش در رادیو گفت‌وگو
بهزاد محمودزاده، یکی از تهیه‌کنندگان برنامه «روزنه» گفت: این برنامه به موضوعات متنوع علمی از زوایای مختلف می‌پردازد. سعی می‌شود ضمن پرداختن به دغدغه‌های روز زندگی  به پرسش‌های مردمی هم توسط کارشناسان پاسخ داده شود.
وی افزود: این برنامه قصد دارد از شرکت‌های دانش بنیان برای آموزش توانمندی «تجارت سازی از علم» بنا به نوع فعالیت‌شان دعوت کند.
 محمود زاده تأکید کرد: ما در روزنه به موضوع کتاب هم توجه می‌کنیم و به همین دلیل بخش معرفی کتاب را گنجانده‌ایم.
این برنامه زنده از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9و30دقیقه تا 10صبح به تهیه‌کنندگی معصومه اسمعیل نژاد و بهزاد محمود زاده روی آنتن می‌رود.
پایش کاری در راستای آینده پژوهی
سیما غفاری تهیه‌کننده برنامه پایش بیان کرد که این برنامه با رویکرد آینده‌پژوهی رسانه‌ها و افزایش سواد رسانه‌ای با مباحث سیاسی_اجتماعی روی آنتن می‌رود.
 وی مهم‌ترین موضوعات این برنامه را شامل حقوق کودکان در فضای مجازی، نسل هزاره سوم و شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی و فمینیسم، کرونا وجهش سواد دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و مطالبه گری اجتماعی شهروندان اعلام کرد.
گفتنی است برنامه پایش به تهیه‌کنندگی سیماغفاری و با اجرای دکتر سارامیرقاسمی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه، روی آنتن می‌رود.
فرهاد دهنوی تهیه‌کننده برنامه رواق تماشا بابیان این‌که این برنامه در تابستان سال جاری با هدف رونق گردشگری کرونایی روی آنتن می‌رود گفت: گروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفت‌وگو با هدف حفظ و رونق میراث فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی برنامه‌ای را با عنوان «رواق تماشا» در کنداکتور خود دارد که به سه حوزه محتوایی گردشگری، محیط زیست و میراث فرهنگی می‌پردازد.
وی ادامه داد: با توجه به قرارگرفتن در شرایط کرونایی و محدود شدن صنعت گردشگری در کشور، رواق تماشا با تمرکز بر تابستان و فرصت‌های طبیعت‌گردی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در ایام کرونایی، زیرساخت‌ها و چالش‌ها را هم بررسی می‌کند و به اقدامات دولت آتی برای تقویت گردشگری در پسا کرونا می‌پردازد.
دهنوی تأکید کرد رواق تماشا یکشنبه‌ها ساعت 22 به‌مدت 120 دقیقه با اجرای امین خرمی روی آنتن می‌رود.
مخاطبان ارجمند رادیو گفت‌وگو می‌توانند این برنامه و سایر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو را بر روی موج اف ام ردیف 103.5 مگاهرتز  یا از طریق نرم افزار کاربردی ایران‌صدا شنونده باشند.