دادسان، هوشمندانه‌ترین راه انتخاب وکیل

شرکت«آینده‌سازان هوشمند دادسان» با راه‌اندازی سامانه هوشمند «دادسان» با بهره‌گیری از وکلای حرفه‌ای و متخصص در امور حقوقی، مرجعی معتمد برای انتخاب مناسب‌ترین وکیل است

دادسان، هوشمندانه‌ترین راه انتخاب وکیل

گسترش خارق‌العاده دنیای اینترنت و فضای مجازی به قدری در همه عرصه‌های زندگی امروز ریشه دوانده است که به سختی می‌توان دنیای بدون اینترنت را تصور کرد. بدون شک یکی از اساسی‌‌ترین و مهم‌ترین اثرات اینترنت بر مناسبات اجتماعی ما تسهیل برقراری ارتباط با افراد و اشخاص فعال در زمینه‌های متفاوت است. در سال‌های اخیر پلتفرم‌‌های متنوعی برای ارائه خدمات مؤثرتر به‌عنوان پل ارتباطی میان مشتریان و ارائه‌دهندگان خدمات شکل گرفته‌اند و در نقش واسط توانسته‌اند تاثیرات مثبتی بر روند امور داشته باشند. در این میان اما شرکت‌های فعال در حوزه ارائه خدمات حقوقی و قضایی شاید کمتر از مواهب اینترنت در توسعه خدمات خود بهره گرفته باشند. اما شرکت دانش‌بنیان«آینده سازان هوشمند دادسان» از پلتفرم‌های ویژه ارائه خدمات در زمینه امور قضایی است که سعی کرده است ارائه این نوع خدمات بر بستر اینترنت را آسان‌تر از هر زمانی برای مخاطبان خود کرده باشد.

رضا تقی‌زاده،کارشناس حقوق و مدیر عامل سامانه حقوقی «دادسان» در رابطه با چگونگی شکل‌گیری شرکت «آینده‌سازان هوشمند دادسان» به جام‌جم می‌گوید: «در 15 سالی که در دادگستری مشغول کار بودم، متوجه برخی از نیازهای اساسی مردم و وکلا در حوزه حقوقی و وکالت شدم.مردم وکیلی می‌خواستند که ضمن بهره‌مندی از تخصص در موضوع پرونده،باتجربه و معتمد باشد و مهم‌تر اینکه توان پرداخت حق‌الوکاله او را نیز داشته باشند.این یک چالش جدی برای مردم محسوب می‌شود زیرا متأسفانه در کشور ما هیچ مرجعی برای بررسی سوابق و عملکرد وکلا وجود ندارد. از طرف دیگر وکلانیز با توجه به این نکته که بر اساس ضوابط موجود حق هیچ‌گونه تبلیغی ندارند، قادر نبودند به‌درستی به‌معرفی توانایی و تخصص خود به‌عموم مردم بپردازند و جذب موکل، یکی از اصلی‌ترین مشکلات آنها بود.
این نیاز عمومی دغدغه ذهنی من بود تا اینکه به پیشنهاد همسرم، خانم فائزه روان‌بخش، مهندس نرم‌افزار ومدیرمحصول شرکت،در استارتاپ ویکند فرآفرین در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که در اسفند 95 برگزار شد حضور پیدا کردیم. ایده حقوقی خود را مطرح وبا توجه به استقبال حاضران،تیم سازی اولیه صورت پذیرفت و در تیر 96 نسخه اولیه «سامانه حقوقی دادسان» راه‌اندازی شد.
سپس در اردیبهشت 98 نسبت به تاسیس شرکت «آینده‌سازان هوشمند دادسان» اقدام کردیم و ضمن اخذ پذیرش از مدیریت فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیرکبیر در سال 99 موفق به کسب تاییدیه دانش بنیان شدیم.»
خدمات «دادسان»
در یک نگاه
تقی زاده در رابطه با خدمات ارائه شده در سامانه دادسان تصریح می‌کند:«دادسان، سامانه درخواست وکیل متخصص در زمینه‌های مختلف است.پلتفرمی حقوقی که این امکان را فراهم می‌کند تا بین وکلای متخصصی که در موضوع مورد تقاضای موکل، مانند پرونده‌‌های خانوادگی، ملکی، کسب‌وکارو بسیاری دیگر از حوزه‌ها تجربه کافی دارند و همچنین تعهد و توانایی‌های‌شان از سوی سایر کاربران آزموده شده است، بررسی و مقایسه دقیقی انجام شود تا مردم با خیال آسوده، انتخابی مطمئن داشته باشند.روش کار با این سامانه بسیار ساده است.فرد متقاضی، مشکل یا نیاز حقوقی خود را از طریق اپلیکیشن یا وبسایت دادسان به نشانی  www.dadsun.appثبت می‌کند و پیشنهادات وکلای متخصص در آن حوزه را به همراه رزومه و نتیجه نظرسنجی سایر کاربران دریافت می‌کند. متقاضی سپس می‌تواند با مقایسه و در صورت لزوم مشاوره با آنها به‌راحتی مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشد.»
تضمین امنیت اطلاعات کاربران
این فناور ایرانی در پایان تأکید می‌کند:«حفظ اطلاعات محرمانه از دیگر ویژگی‌های مهم این سامانه است. دادسان حساسیت بالایی در نمایش اطلاعات کاربران خود دارد. در این راستانام افراد تا قبل از زمان انتخاب وکیلشان به‌صورت خلاصه شده (مانند: ع. ف.) به وکلا نمایش داده می‌شود و درخواست آنها برای سایر وکلاوکاربران به‌هیچ‌وجه قابل مشاهده نیست. کاربران در طول ارائه خدمات می‌توانند ارتباطی امن، سریع و در دسترس با وکیل خود داشته باشند.تمام پیام‌ها و مدارک کاربران از طریق بستری امن و مطمئن و بدون نگرانی در مورد حریم شخصی با پیام‌رسان اختصاصی این سامانه ارسال خواهد‌شد. همچنین با استفاده از پیام‌رسان دادسان، تمام اظهارات وکیل مکتوب شده و برای همیشه قابل استناد خواهد بود.»



بهترین وکلا
با مناسب‌ترین قیمت‌ها

مدیرعامل شرکت «آینده‌سازان هوشمند دادسان» در ادامه ضمن اشاره به روند سختگیرانه ارزیابی سوابق وکلا و صدور مجوز ورود آنها به سامانه دادسان به توضیح برخی دیگر از مزایا و ویژگی‌های این پلتفرم می‌پردازد و می‌گوید:«همانطور که پیش‌تر اشاره کردم، امکان مشاهده و مقایسه و انتخاب مناسب‌ترین‌ها، اصلی‌ترین هدف ما از تشکیل این سامانه بوده است که علاوه بر تسهیل امور، موجب ایجاد فضای رقابتی در حق‌الزحمه‌های پیشنهادی از جانب وکلای محترم نیز شده است.برای خدمت‌رسانی بهتر به هموطنان عزیز، تضمین برگزاری جلسه با وکیل به این صورت است که تا زمانی که جلسه برگزار نشود، هزینه آن در حساب امانی کاربر باقی خواهد ماند و بعد از تشکیل جلسه با وکیل مربوطه تسویه می‌شود.به‌علاوه یکی دیگر از مزایای رقابتی شرکت ما پاسخگویی و پشتیبانی قوی است. کارشناسان حرفه‌ای دادسان در طول تعامل کاربر و وکیل اگر مشکلی به‌وجود بیاید، در راستای حل آن تمام تلاش خود را خواهند کرد تا رضایت مشتری حاصل شود.»