«طفل و تیر و تشنگی» در هفته اول محرم

«طفل و تیر و تشنگی» در هفته اول محرم


فیلم ‌تئاتر «طفل و تیر و تشنگی» به كارگردانی حجت‌ا... ناظری همزمان با ماه محرم به‌عنوان نذر فرهنگی به صورت رایگان در پرتال اینترنتی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در دسترس علاقه‌مندان و عزاداران حسینی قرار گرفت. روابط‌عمومی كانون خبر داد: «این نمایش كه به شیوه زنده -عروسكی اجرا می‌شود، درباره یكی از وقایع روز عاشورا و كاری از گروه نمایشی مكتب است كه نویسندگی آن را مهدی پوررضائیان برعهده داشته است.»
این نمایش كه اولین بار سال ۱۳۸۵ به روی صحنه رفته، روایتی شاعرانه از شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر(ع) است كه فیلمش از روز ۲۵ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ در پایگاه مجازی كانون به نشانی th.kpf.ir به ‌صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرارخواهد گرفت.
در این نمایش هنرمندانی همچون زهرا مریدی، مرجان امیرارجمند، سارا بنی‌صدر، مریم كیاهاشمی، ركسانا تاج‌الدینی، الهه زاده‌محمدی، سمیرا شرافتی، دنیا قاسمی، سمیه نادری به‌عنوان بازیگر و عروسك‌گردان حضور دارند. مشاور طراحی و ساخت عروسك را عادل بزدوده و طراحی و ساخت عروسك و دكور را نسیم یاقوتی، رویا ناصری، ركسانا تاج‌الدینی، علیرضا حسین‌پور و آترپای حاجی‌مرادبیگی برعهده دارند.