دنباله «گای آزاد»

دنباله «گای آزاد»


رایان رینولدز، بازیگر اکشن کمدی «گای آزاد» می‌گوید تهیه‌کنندگان فیلم در شرکت والت دیزنی به‌دنبال تولید قسمت دوم آن هستند. او در حالی در این‌باره صحبت کرده که گای آزاد تازه نمایش عمومی‌اش را شروع کرده‌است. به گفته بازیگر: «مدت زمان زیادی خیلی‌ها در انتظار اکران عمومی فیلم بودند و حالا باید با افتخار بگویم که قسمت‌های بعدی آن هم در راه خواهد بود. فعلا حداقل دومین قسمت آن ساخته می‌شود. زمانی که شما یک داستان اصیل و غیر کرایه‌ای دارید، می‌توانید امیدوار باشید که می‌توان کارهای زیادی با آن انجام داد.»
به‌دنبال انتشار توییت بازیگر، مدیران شرکت فوکس قرن بیستم ــ که وظیفه تولید گای آزاد را به‌عهده داشته و زیرمجموعه شرکت والت دیزنی هستند ــ آن‌ را دوباره بار‌گذاری کردند. اهل فن عقیده دارند این کار به معنی تایید اظهارات رینولدز به‌حساب می‌آید. با وجود این، مدیران والت دیزنی هنوز به پرسش خبرنگاران چند نشریه مهم و معتبر سینمایی در این رابطه، پاسخی نداده‌اند. با این حال، تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند احتمال ساخت قسمت‌های بعدی گای آزاد بسیار بالاست.
این در حالی است که افتتاحیه خوب 29‌میلیون دلاری فیلم طی هفته گذشته در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای‌شمالی، رقم و افتتاحیه‌ای کم‌ارزیابی شد. گای آزاد با هزینه‌ای 100‌میلیون دلاری تهیه شده و به‌دلیل رقم بالای هزینه‌های خود، باید بالای 160 میلیون دلار در آمریکا و دیگر نقاط دنیا فروش کند، تا بتواند لقب فیلمی پرفروش و موفق را بگیرد. تحلیلگران اقتصادی سینما بعید می‌دانند این کمدی اکشن تا پایان زمان اکران عمومی خود، بتواند به چنین رقم بالای فروشی دست پیدا کند.
در داستان فیلم، رینولدز در نقش جوانی به نام گای ظاهر شده که در حقیقت شخصیت یک بازی ویدئویی معروف و پرطرفدار است. او زمانی که متوجه هویت واقعی‌اش می‌شود، تصمیم می‌گیرد به قهرمان اصلی و واقعی این بازی تبدیل شود و زمام امور را به‌دست بگیرد. برنامه‌ریز این بازی کامپیوتری هم به کمک گای می‌آید تا این ماجرا تکمیل شود. استقبال منتقدان از فیلم خوب بوده و توانسته رضایت‌خاطر آنها را فراهم کند./ ددلاین