استقلال نیازمند یک عملکرد بی نقص است

استقلال نیازمند یک عملکرد بی نقص است

 واضح است که الهلال تیم بزرگی است و کیفیت بالایی دارد و تقابل این تیم و تیم‌های ایرانی همیشه جذاب است. اما در خصوص بازی الهلال و استقلال باید بگویم که شرایط آماده‌سازی استقلال و مسائلی که پیرامون این تیم در روند آماده‌سازی اتفاق افتاد، چیزی است که ما و هواداران استقلال را برای این بازی نگران کرده است. به نظر من این موضوع نگرانی بزرگتری است تا کیفیت و عملکرد تیمی الهلال.
 در استقلال نه فقط حواشی تاثیرگذار بود، بلکه روند آماده‌سازی این تیم به دلیل مشکلات مالی و تعارض دیدگاه‌ها‌، شکل ایده‌آلی نداشت. مهدی قائدی و چند بازیکن دیگر هم در روند نقل و انتقالات از این تیم جدا شدند و همین جایگزینی نفراتی که به هر دلیلی از تیم و باشگاه جدا شده‌اند، یکی از موارد روند آماده‌سازی است که از آن صحبت می‌کنم. بودن نفرات جایگزین اطمینان خاطر را به تیم و مربی می‌دهد که بتوانند به حفظ روند خوب امیدوار باشند. مهدی قائدی نمونه‌ای از آنهاست که بازیکن بزرگ و تاثیرگذاری برای استقلال بود اما اگر بشود جای خالی او را به شکل مطلوبی با بازیکن دیگری پر کرد، می‌توان امیدوار بود که نتایج خوبی بگیریم. درباره بازی امروز استقلال و الهلال بحث معجزه مطرح نیست و ما باید واقع‌بین باشیم. تیمی که برنامه‌ریزی بهتری داشته و به واسطه فراهم بودن امکانات پیرامونی آرامش بیشتری در تیمش حکم‌فرماست و توانسته برنامه‌هایش را به شکل مطلوبی دنبال کند، طبیعتا شانس و احتمال بیشتری برای رسیدن به برتری و پیروزی دارد.
در این شرایط و با توجه به این‌که نماینده کشور ما در حال حاضر بخشی از این فاکتورها را در اختیار نداشته است، نه معجزه، ولی فکر می‌کنم استقلال نیازمند یک عملکرد بی‌نقص است تا بتواند از سد الهلال عبور کند. در این عملکرد بی‌نقص همه می‌توانند نقش داشته باشند. کادر فنی و بازیکنان باید تمام توان خود را بگذارند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. به شکل منطقی تیمی که برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد احتمال بیشتری برای بردن دارد.
در حال حاضر شرایط پرسپولیس تا حدودی متفاوت و بهتر است چون حداقل اگر بازیکنانی جدا شدند، خیلی زود بازیکنان دیگری جذب و جایگزین شدند و روند آماده‌سازی این تیم مطابق برنامه‌های کادر فنی جلو رفت. این دقیقا همان چیزی است که ما را به تکرار نتایج خوب امیدوار می‌کند اما برای استقلال و به ویژه تراکتور اصلا این شرایط وجود نداشت و این یعنی کار برای آنها سخت‌تر است. با این حال امیدوارم استقلال، نماینده کشورمان در یک روز خاص و ویژه بتواند تصورات را عوض و از سد الهلال عبور کند و شاهد برد این تیم باشیم.