چه خبر؟

چه خبر؟

 از تئاترشهر چه خبر؟
اگر قصد دارید در این هفته به تئاتر شهر سر بزنید و نمایش‌های این مجموعه را ببینید، تازه‌ترین خبر از این مجموعه این است که با اتمام اجرای نمایش «تا اشکستان»، دور جدید اجراهای نمایش «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب‌آدینه در تالار اصلی این مجموعه دوباره روی صحنه تالار اصلی رفته‌است. از یکشنبه 19 دی آغاز می‌شود.
در این اثر نمایشی که از ساعت 18و45دقیقه به مدت زمان ۱۶۵ دقیقه (با آنتراکت) روی صحنه می‌رود رضا عمرانی، نورا هاشمی،جلیل فرجاد، امیر غفار منش، سامان کرمی و مجموعه‌ای از بازیگران دیگر بازی می‌کنند.
در تالار قشقایی نیز نمایش «پنگوئن‌های افسرده» به نویسندگی و کارگردانی محمدمیرعلی اکبری ساعت ۱۹ به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه اجرا می‌شود. «لیلیت» هم عنوان دیگر نمایشی است که روزهای پیش رو به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی و بازی منصور صوفی و مهناز رودساز ساعت 19و15دقیقه به مدت زمان ۶۰ دقیقه در تالار سایه اجرا می‌شود.
در کارگاه نمایش تئاترشهر نیز نمایش «تملیخا» به نویسندگی محمدرضا آزادفر، کارگردانی بابک پرهام و بازی سمن قناد ساعت ۱۷:۳۰ به مدت زمان ۳۰ دقیقه میزبان علاقه مندان تئاتراست.
 نمایش تازه حاتمی
با بازی محرابی

یکی از چهره‌های آشنای تئاتر یعنی محمد حاتمی هم نمایش «رادیکال هفت ممیز هفت» را با بازی خودش و آشا محرابی به روی صحنه برده‌است.
این نمایش از فردا قرار است روی صحنه برود، نمایشی که به موضوع مهاجرت‌های اجباری می‌پردازد و به گفته کارگردانش قصه‌ای جهانی و اجتماعی دارد و موضوعاتی مانند نابرابری‌های اجتماعی و ظلمی که به بعضی جوامع می‌رود، در آن مورد توجه قرار گرفته‌است.
 این نمایش در سالنی تازه تأسیس به نام «تقاطع سینما تئاتر» در جم سنتر اجرا می‌شود و به مدت ۱۰ شب اجرا خواهدشد.
البته حاتمی قبلا در گفت‌وگویی با ایسنا یادآور شده‌است قصد دارد این نمایش را در دیگر شهرها و کشورها هم روی صحنه ببرد و به همین دلیل متن نمایش در حال ترجمه به زبان انگلیسی است و چون موضوعی جهانی دارد، به نظر کارگردان در دیگر کشورها هم امکان اجرای آن وجود داشته‌باشد به همین دلیل از ابتدا، گروه تهیه کننده کاری جمع و جور با دکوری پرتابل طراحی کرده‌اند تا آن را هم در دیگر شهرهای کشور خودمان روی صحنه برود و هم در کشورهای دیگر.
این اثر نمایشی نوشته مریم تاجیک است که با طراحی و کارگردانی محمد حاتمی و بازی آشا محرابی و حاتمی روی صحنه می‌رود. طراحی لباس را هلیا شکری انجام می‌دهد و طراحی پوستر هم بر عهده سوگل فیاضی است. ایده ابوطالبی هم طراحی حرکت این نمایش را انجام می‌دهد.
تهیه‌کنندگان این نمایش شهرام اسدزاده و مهدی مقصود هستند.
 
یک کمدی قجری در سنگلج
نمایش کمدی «عمارت قجری» نوشته نیاز اسماعیل‌پور و به کارگردانی مریم باقری و تهیه‌کنندگی وحید طبیب در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته‌است.
این نمایش داستان یک پسر عیاش یکی از خاندان ثروتمند قجری را روایت می‌کند که با دختری به نام گل‌خندان که دارای خاصیت جادویی ویژه‌ای است، ازدواج می‌کند.
داوود داداشی، امیرحسین انصافی، محمد هادی عطایی، مریم باقری، محسن بهرامی، آیلار نوشهری و الهه پورجمشید در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.
نمایش عمارت قجری را هر روز ساعت  ۱۹ در این تماشاخانه قدیمی شهر می‌توانید تماشا کنید.