«نه» کاوه به استقلال، «بله» صادقی به پرسپولیس

آخرین اتفاقات و اخبار جذاب نقل و انتقالات

«نه» کاوه به استقلال، «بله» صادقی به پرسپولیس

نقل و انتقالات به اندازه قبل، جذاب نیست ولی همچنان رسانه‌ها بازارش را داغ می‌کنند. مثلا نزدیک به دو دهه قبل و در اوج شکوفایی ستاره‌های لیگ، جنگ استقلال و پرسپولیس برای خریدهای تابستانی  دیوانه‌تان می‌کرد. در دهه 70 که رقابت فتح‌ا... ‌زاده و عابدینی، دو مدیرعامل سرخابی خاطرات شیرینی را برای همه به یادگار گذاشت، این روزها هم هر چند آن جذابیت گذشته کم شده اما همچنان برای طرفداران شنیدن اخبار نقل و انتقالات مهم و جذاب است. بنابراین مرور می‌کنیم اتفاقات این روزها را...

 کاوه رضایی خطاب به استقلالی‌ها: نمی‌آیم
کاوه رضایی حرف آخر را به استقلالی‌ها زد. او گفت: «قصد ندارم به ایران برگردم و می‌خواهم در خارج از کشور فوتبالم را ادامه دهم.» البته وضعیت پای او مناسب نیست. می‌گویند مصدومیتی جدی دارد و مدتی نمی‌تواند بازی کند. هنوز اطلاعات دقیقی در این باره منتشر نشده است. کاوه رضایی قرار بود در خط حمله. زوج سجاد شهباززاده باشد ولی حضورش در استقلال منتفی شد. آبی‌ها از این بابت مطمئن شده و دنبال بازیکن جدید هستند. 
 مهدی قائدی: بعید است بیایم
یکی دیگر از بازیکنانی که نامش برای استقلالی‌ها وسوسه‌انگیز شد مهدی قائدی بود. او تابستان گذشته این باشگاه را ترک کرد و راهی دبی شد. خیلی‌ها تصور می‌کردند این انتقال، تاریخی شود چون قائدی استعدادی بی‌نظیر دارد. رفته رفته اما همه چیز گم شد. 
قائدی پسرفت کرد و حتی در ترکیب ثابت تیمش جایی نداشت. به همین دلیل خبر رسید شاید بازگردد ولی دیروز از داخل باشگاه باخبر شدیم استقلالی‌ها از بازگشت او نا‌امید شده‌اند. 
  سعید صادقی با پرسپولیس بست
یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های نقل و انتقالات، سر از پرسپولیس در آورد. در حالی که استقلالی‌ها منتظر بودند پیراهن آبی بپوشد. تا یک هفته قبل مسؤولان استقلال می‌گفتند با او توافق قطعی کرده‌اند ولی دیروز یک منبع آگاه به جام‌جم خبر داد صادقی با پرسپولیس بسته و فصل بعد لباس قرمز می‌پوشد.  بدین ترتیب سعید صادقی هم به جمع ستاره‌هایی چون بیرانوند، پورعلی گنجی و رفیعی ملحق شد که قرمز‌پوش شده‌اند. 
  وریا در نزدیکی فولاد
رابطه استقلال و وریا کمی پیچیده است. باشگاه ، توپ را به زمین ساپینتو انداخته و حالا می‌گوید مربی پرتغالی باید درباره غفوری تصمیم بگیرد. این یعنی فشار از روی آجرلو برداشته می‌شود. وریا دوست دارد در استقلال بماند. در تماس تلفنی نکونام هم تاکید کرده اولویتش بازی در استقلال است و اگر به هر دلیلی نتواند در این باشگاه بماند، به پیشنهاد فولاد فکر می‌کند. دیروز هم نکونام در این باره گفت: «وریا غفوری یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است. علاقه داریم در خدمت او باشیم که خود من هم با وریا صحبت کردم. اگر شرایط او در استقلال خوب باشد و بتواند در آنجا بماند، دوست دارم در استقلال به کارش ادامه بدهد چون او این تیم را دوست دارد. خبرها حاکی است که شانس ماندن وریا غفوری در استقلال کمتر شده است.»
این فولاد زرنگ
جواد نکونام امسال هوشمندانه بازیکن می‌گیرد. خرید علیاری درحالی که گل‌گهر، استقلال و پرسپولیس دنبالش بودند، اتفاق خوبی برای فولاد به حساب می‌آید. این باشگاه پنجشنبه گذشته هم موفق شد سعید آقایی را از پرسپولیس جذب کند. حالا حتی گرمای خوزستان هم مانع حضور نامی‌ها در فولاد نمی‌شود. احیای بازیکنانی چون رضاوند و شیری توسط نکونام، ستاره‌ها را به کار با این مربی مشتاق کرده است. احسان پهلوان هم بعد از یک فصل ناامید کننده در پرسپولیس، به فولاد رفته تا دوباره احیا شود؛ درست مثل احمدزاده که خیلی‌ها تصور می‌کردند رو به افول است ولی در خوزستان احیا شد و  به سپاهان رفت.
 اتفاق بد در استقلال
پرسپولیس تاحدودی بابت تمدیدی‌ها و خریدها خیالش راحت شده و از الان به آینده‌ای روشن فکر می‌کند. در مقابل اما استقلالی‌ها با نگرانی‌های زیادی روبه‌رو هستند. عارف غلامی، محمد دانشگر، آرمان رمضانی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا و... از جمله بازیکنان تمدیدی هستند. اکثر آنها برای باشگاه شرط گذاشته‌اند که در صورت تسویه حساب فصل گذشته، پای میز مذاکره می‌نشینند. این رفتار ، دلخوری مسؤولان استقلال را در پی داشته چراکه 85 درصد از مبلغ قرارداد فصل گذشته بازیکنان را پرداخت کرده‌اند. 

مورایس، سپاهان و فصل جذاب
در روزهای ناامیدی هواداران سپاهان، حضور ژوزه مورایس روی نیمکت این تیم، یک بمب خبری مهم بود. دستیار سابق مورینیو به اصفهان رفت و با سپاهان قرارداد بست. او در تیم‌های اینتر، چلسی و رئال مادرید دستیار مورینیو بود و ممکن است حتی برای تصمیم خود، با این مربی مشورت کرده باشد. مورایس رابطه خوبی هم با کارلوس کی‌روش دارد.  دستیار سابق مورینیو در قامت مربیگری ، دو بار قهرمان کره‌جنوبی در فصل‌های 2018/19 و 2019/20 و قهرمان لیگ عربستان با الهلال در فصل 2020.21، علاوه بر این قهرمان سوپرجام عربستان سعودی در فصل 2014/15 شده است. مورایس در آخرین ماجراجویی‌اش در لیگ عربستان که برای مدت کوتاه 3ماهه حضور داشت موفق شد جام قهرمانی را در پایان فصل بالای سرش ببرد. رسانه‌های پرتغالی دیروز خبر دادند ابتدا قرار بود ساپینتو سرمربی سپاهان شود ولی او این پیشنهاد را رد کرد تا مورایس در فهرست زردها قرار بگیرد. حضور او، انگیزه مضاعفی به سپاهانی‌ها داده است. آیا باید منتظر بازیکنان خوب خارجی هم در این باشگاه بود؟ 

سعید اکبری - گروه ورزش