«تهمتن» صحنه‌ای برای دیده شدن ورزشکاران

«تهمتن» صحنه‌ای برای دیده شدن ورزشکاران

آیدین ختایی، ورزشکار ایرانی است که این روزها برنامه «تهمتن» را در کنار بهداد سلیمی برای شبکه نسیم اجرا می‌کند. وی درباره تجربه کار مجری‌گری در تلویزیون اظهار کرد: من ورزش را از سن خیلی کم آغاز کردم و در 18 سالگی در برنامه «قوی‌ترین مردان» شرکت کردم. آن برنامه هم به شکل ظاهری و کلی همین حال و هوای تهمتن را داشت، بنابراین از سن کم با این فضا آشنا بودم. با دوست عزیزمان، آقای رضا جاودانی که الان می‌شود گفت من همکار ایشان هستم در ارتباطم. آن موقع با چالش‌هایی که خود رضا جادوانی در «مردان آهنین» درگیر بود و صحبت‌هایی که بعد از مسابقه با ورزشکاران انجام می‌داد، آشنا بودم و حالا خودم جای مجری را گرفته‌ام و با ورزشکاران صحبت می‌کنم و وارد چالش با آنها می‌شوم.

او با بیان این‌که به کار اجرا علاقه‌مند است، اظهار کرد: کار اجرا را دوست دارم و از همان زمان‌ها بود که وارد حوزه سینما و تلویزیون شدم. کارهای زیادی انجام داده و با دوربین آشنا بودم و دو سالی هم بود که در صدا و سیما در شبکه رادیو سلامت کار می‌کردم.
ختایی درباره دشواری کار مجری‌گری در تلویزیون گفت: به نظرم مجری‌گری خیلی کار سختی است، شما باید دایره لغات خیلی بالا و فن بیان خوبی داشته باشید، کلمات را درست ادا کنید، باید مسلط باشید تا برنامه را به خوبی اجرا کنید. اگر یکی دو بار تمرکزتان به‌هم بخورد، جمع و جور کردن آن بسیار سخت می‌شود اما در نهایت این مسابقه تجربه خوبی برای من بود و توانستم در مقام مجری با مخاطب ارتباط برقرار کنم. وی سپس به چالش‌هایی که در برنامه تهمتن با آن مواجه بوده، اشاره کرد و گفت: این برنامه بی‌ربط به مردان آهنین نبود. در برنامه مردان آهنین به‌عنوان جوان‌ترین شرکت کننده حضور داشتم و سال‌ها با این چالش‌ها دست و پنجه نرم کردم. از زمانی که در مردان آهنین رقابت می‌کردم ۱۹سال گذشته است. اگر پیشنهاد اجرا در حوزه‌های مسابقه ورزشی باشد، دوست دارم اجرا کنم اما به نظر من واقعا سخت است. 
امکان دارد مخاطب از شما به عنوان الگو استفاده کند که این به نظرم هم خیلی سخت است و هم جذاب. ختایی درباره حضور شرکت کنندگان در مسابقه تهمتن یادآور شد: ما از بیشتر استان‌ها، شهرها و روستاهای مختلف کشور ورزشکار داشتیم. بیشتر آنها به‌دلیل شرایط زندگی کمتر دیده شدند اما در مسابقه تهمتن حضور پیدا کردند و این مسابقه بستری را فراهم کرده تا ورزشکاران در سراسر کشور حضور یابند و دیده شوند. پایان هر ورزشی به فرهنگ ورزشی و پهلوان منشی می‌رسیم. این برنامه در زمینه فرهنگسازی در جهت پهلوان منشی، خصلت‌های پهلوانی و ترویج زندگی سالم و فرهنگ زندگی سالم کار کرده است.