ملی‌پوشان سال قبل 450میلیارد پاداش گرفتند!

پشت پرده اعتراض بازیکنان تیم‌ملی و ماجرای خداحافظی موسوی

ملی‌پوشان سال قبل 450میلیارد پاداش گرفتند!

یکی از دلایل عمده اعتراض او، میزان پاداشی بود که فدراسیون بعد از موفقیت در رقابت‌های لیگ ملت‌ها به بازیکنان پرداخت که برای 57روز اردو و کسب مقام هفتمی جهان، هر نفر 18میلیون تومان بود! اعتراض موسوی نسبت به این موضوع، نشات گرفته از اعتراضات داخلی تیم بود و او تلاش کرد به عنوان کاپیتان صدای این اعتراضات را به گوش داورزنی و فدراسیون برساند و برود.

«هیچ چیزی سر جایش نیست حتی یک پروتئین و مکمل ورزشی نیست. هتل هم نبود. این شرایط شرایطی نیست که بتوانیم با بزرگان والیبال دنیا مقابله کنیم. واقعیت‌ها خیلی اسفبار است. کسی به کسی اعتماد ندارد و راستش را نمی‌گوید. صداقت خیلی کم دیدم. چیزی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که با واقعیت تیم تطابق ندارد. صداقت خیلی کم دیدم، این‌که روحیه تیمی و جنگندگی باشد را اصلا ندیدم.» این تنها گوشه‌ای از اعتراضات محمد موسوی‌، کاپیتان تیم‌ملی است که روز پنجشنبه و به نشانه اعتراض از تیم‌ملی والیبال کنار کشید. 
تیم‌ملی والیبال قرار است امشب عازم مسابقات جهانی شود و انگار اوضاع اصلا مناسب و مطلوب نیست. روز پنجشنبه میلاد عبادی‌پور کاپیتان ایران هم با تایید حرف‌های موسوی گفت: «او هر چه گفته، درست است. ما دوماه از خانواده دور بودیم تا در آخر ۱۸میلیون پاداش بگیریم. اگر همین را نمی‌دادند بهتر بود. من از طرف خودم و بازیکنان می‌گویم‌ شخصیت ما این نیست که دو ماه دوری و زحمت را اینگونه جواب بدهند.» 
میلاد تقوی دبیر کل فدراسیون والیبال اما دیروز در واکنش به این اظهارات به روزنامه جام‌جم گفت: «این پول که داده‌ شده علی‌الحساب است و پاداش بازیکنان پرداخت نشده است. ما هنوز از fivb پولی نگرفته‌ایم که بخواهیم به بازیکنان بدهیم.» 
فدراسیونی‌ها دلخور هستند که چرا وقتی بازیکنان تیم‌ملی سال گذشته نفری 450میلیون تومان پاداش گرفتند هیچ اشاره‌ای به آن نکردند که حالا این‌طور موضع گرفته‌اند. درآمد والیبال از مسابقات لیگ ملت‌ها 300هزار دلار بود که گویا قرار است در تهران به دست فدراسیون برسد اما مراحل اداری آن به سادگی نیست و زمان می‌برد. 
 گلایه شدید از موسوی
فدراسیون والیبال به شدت از دست موسوی شاکی است، چراکه می‌گویند او می‌توانست پیش از ضبط تیزرها و تصاویر جام‌جهانی، پیش از اعلام نامش به فدراسیون جهانی و حتی پیش از آخرین تمرین ایران خداحافظی کند. موسوی اما تا لحظه آخر اعتراضی نداشت و ناگهان در تمرین روز پنجشنبه طغیان کرد و کنار کشید؛ اتفاقی که حواشی زیادی برای تیم‌ملی راه انداخت. بعد از لیگ ملت‌ها، خوش خبر سرپرست تیم‌ملی هم کنار کشید ولی رفتن او به دلیل سکوتش، حاشیه‌ساز نشد. موسوی اما با علم به این‌که تیم‌ملی روزهای مهمی را سپری می‌کند، دست به این کار زد. موضوعی که انتقاداتی را از او پی داشت. تقوی هم اضافه می‌کند: «والیبال نیاز به آرامش دارد. ما مسابقاتی به مراتب مهمتر از لیگ ملت‌ها داریم. پاداش بازیکنان هم محفوظ است. ما باید روند اداری دریافت پاداش را طی کنیم. فدراسیون مگر برای اردوها کم گذاشته؟ ما همیشه تلاش کرده‌ایم بهترین شرایط را مهیا کنیم.» فدراسیون برای لیگ ملت‌ها 9میلیارد تومان هزینه کرد. مجموع هزینه‌های والیبال قبل از پایان نیمه اول سال بالای 13میلیارد برای اردوهای مختلف بوده است.