کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

دستگیری گروگانگیران 10میلیاردی
سه مرد که به‌دلیل اختلاف حساب 10 میلیاردی گروگانگیری کرده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش «جام‌جم»، سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این باره گفت: پس از اعلام یک فقره آدم‌ربایی و گروگانگیری به‌دلیل اختلاف مالی در شهرستان بندرعباس، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: با رصد اطلاعاتی مشخص شد فرد ربوده شده ساکن یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است که برای وصول طلب خود به مبلغ 10 میلیارد تومان نزد یکی از دوستانش در شهرستان بندرعباس آمده و پس از تماس تلفنی، توسط افراد بدهکار ربوده شده بود. با اجرای طرح مهار و حضور گروهی از تیم واکنش سریع شهرستان بندرعباس و کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی یکی از متهمان شناسایی و توقیف و متهم نیز دستگیر شد. در ادامه آدم‌ربایان که عرصه را بر خود تنگ دیدند فرد ربوده شده را صحیح و سالم آزاد کردند. با اقدامات پلیسی محل اختفای دو متهم دیگر نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

توقف عملیات جست‌وجو در یخچال یخار
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به دو عملیات جداگانه جست‌وجو در یخچال یخار دماوند و علم‌کوه گفت: عملیات یخار به‌دلیل ریزش شدید سنگ و وقوع سیل و به خطر افتادن جان امدادگران متوقف شد.
به گزارش «جام‌جم»، مهدی ولی‌پور درباره حوادث پیش‌آمده برای کوهنوردان در ارتفاعات دماوند گفت: در روزهای اخیر گزارش مفقود شدن سه نفر در ارتفاعات دماوند و مفقودی کوهنوردی در علم‌کوه دریافت شد. تیم فنی سازمان امدادونجات بعد از دریافت گزارش مربوط به دو کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دماوند، به یخچال یخار اعزام و با استقرار در ارتفاع ۴۷۰۰ متری، عملیات دسترسی به مفقودان از طریق ایجاد کارگاه‌های ثابت، پیگیری شد اما ریزش رگباری سنگ‌ها به دلیل تغییر شرایط اقلیمی و وقوع سیل‌های لحظه‌ای ناشی از آب شدن یخچال‌ها، شرایط امدادرسانی را با دشواری مواجه کرده و برخورد سنگ به امدادگران جان آنها را به خطر انداخته بود.
ولی‌پور گفت: روز پنجشنبه و هنگام عملیات دسترسی به پیکر یکی از مفقودان در یخچال یخار، امدادگر هلال‌احمر در اثر برخورد با سنگ به‌شدت مجروح شد. به همین دلیل با اعزام بالگرد، تیم امداد کوهستان هلال‌احمر به رینه بازگشت و امدادگر مصدوم هم به مرکز درمانی منتقل شد.
به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر، عملیات یخچال یخار در حال حاضر متوقف شده تا تیمی که در منطقه حضور داشتند، تشکیل جلسه داده و راه‌های انتقال پیکرها را بررسی کنند. احتمال دارد انتقال پیکر مفقودان در یخچال یخار تا آغاز فصل سرما به تعویق بیفتد.ولی‌پور تاکید کرد: عملیات انتقال پیکر کوهنورد مفقودشده در علم‌کوه با همکاری فدراسیون کوهنوردی، هلال‌احمر کلاردشت و کوهنوردان محلی همچنان ادامه دارد. امدادگران پیکر کوهنورد مفقود را تا۳۰ متر روی گرده آلمان‌ها بالا کشیده‌اند و تلاش برای انتقال پیکر این کوهنورد به منطقه تک‌رکابی و از آنجا به مردی‌کش و کلاردشت ادامه دارد.

مرگ 5عضو خانواده در استخر کشاورزی 
پنج عضو یک خانواده در استخر کشاورزی در جنوب شهرستان تایباد غرق شدند.
حیدر احسانی‌، رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد استان خراسان رضوی ‌به مهر گفت‌: ظهر پنجشنبه بیستم مردادامسال در تماس فردی با اورژانس تایباد او از ناپدیدشدن پنج نفر در نزدیکی استخر کشاورزی در محدوده چاه درختی تایباد اطلاع دادو برای یافتن آنها کمک خواست. نیروهای امدادی اورژانس به محل اعزام شدند. در ادامه حضور آنها در محل نیروهای آتش‌نشانی نیز در آنجا حاضر شدند. سرانجام با تلاش  غواصان سازمان آتش‌نشانی اجساد پنج نفرشان را بیرون آوردند. 
سه نفرشان نوجوان و دو نفر دیگر میانسال بوده و روابط خویشاوندی داشتند که شواهد نشان می‌داد، یکی از آنها به داخل آب افتاده و بقیه برای نجات هم وارد آب استخر شدند که همگی فوت کردند.