«راز ناتمام» شهادت

نگاهی به یک سریال تاریخ معاصر

«راز ناتمام» شهادت

رونق تولید و استقبال از برخی آثار خوش ساخت و با محتوای مراکزسیمای استان‌ها،نمایشگرارتباط مستمر و پویای دوجانبه مسئولان رسانه‌ملی و نشان‌دهنده صدا‌و‌سیما و هنرمندان مستعد شهرها و شهرستان‌های کشور است که جلوه‌های توفیق آن را در تولید مجموعه‌های خوبی مانند «رازناتمام» به تهیه کنندگی وکارگردانی امین امانی درصدا وسیمای مرکزکرمان می‌بینیم. درام با محتوا و خوش پرداخت رازناتمام از تولیدات معنا محور و ارزشی رسانه‌ملی است که تاریخ کشور را هنرمندانه در دوران پرالتهاب دهه60تورق می‌کند. دهه60 در گاهشمار تاریخ ایران اسلامی، رخدادهای تلخ فراوانی را ثبت کرده که آگاهی مخاطب به‌ویژه نسل جوان ازآنها ضروری، تاثیرگذار و مهم است و سازندگان این سریال باهدف روشنگری اجتماعی، پژوهشگرانه و متعهدانه به  برخی وقایع این دهه پرداخته‌اند. این سریال در بطن  یک داستان سیاسی، تاریخی و امنیتی به زندگی، مبارزات و شهادت محمد جواد باهنر، دومین نخست  وزیر دولت جمهوری اسلامی می‌پردازد.
در مجموعه اجتماعی و شخصیت محور راز ناتمام به شخصیت‌هایی مانند رهبر  معظم انقلاب، شهیدسیدمحمدبهشتی، آیت ا... رفسنجانی، مهدی بازرگان و شهیدرجایی هم پرداخته شده است. واقع‌نمایی تصویری، وفاداری تاریخی، فضاسازی‌های مناسب، بازی‌های باورپذیر، چهره‌پردازی فوق‌العاده،تصویرسازی‌های همسو با مضمون و محتوای سریال، فیلمنامه خوب و کارگردانی هوشمندانه از امتیازهای این سریال دیدنی است. گرچه در راز ناتمام هم مانند واقعیت رویداد شهادت باهنر  و رجایی، بخشی ازحقیقت ترور و شهادت آنها توسط منافقین درپرده ابهام است ولی نشان‌ها، کوشش‌های پژوهشگرانه و متعهدانه برای تبیین هنری و اجتماعی حادثه شهادت‌شان  و حضور تاثیرگذار اجتماعی مسئولان رده  بالای کشور  و فعالیت‌های حزب جمهوری اسلامی دردهه60 در این سریال پرزحمت به چشم می‌خورد. رازناتمام، تورق هنرمندانه تاریخ معاصرکشور و بررسی متعهدانه و محققانه محتوایی و تاریخی  یک رخداد تلخ اجتماعی درقالب یک‌سریال خوب تلویزیونی است.

بازخوانی عاشقانه‌های شهید مدافع‌حرم در رادیومعارف 
همسر شهید مدافع‌حرم جهانگیر جعفرنیا مهمان برنامه «روایت‌عشق» می‌شود.برنامه روایت‌عشق، امروز میزبان این همسر شهید است. شهید جعفرنیا از سربازان شجاع سپاه اسلام در بدنه لشکر ۱۶سپاه قدس گیلان بود. وی در یک عملیات ضدتروریستی توسط گروه‌های تروریستی داعش و النصره به شهادت رسید.برنامه روایت‌عشق به تهیه‌کنندگی اعظم ایرانی و اجرای ملیحه توکلی روزهای چهارشنبه ساعت16 روی آنتن می‌رود.