بدون تیتر

بدون تیتر

 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  هیچ کمبودی در زمینه تامین سوخت در هیچ‌یک از مناطق و نواحی تحت پوشش وجود ندارد و توزیع نفت‌گاز (گازوئیل) نیز روند مطلوب و روال عادی دارد.

اکبر یاوری، عضو هیأت مدیره اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای تأمین میوه شب یلدا گفت: به دلیل تقاضای بالا قرار است بار هندوانه زیادی از میناب و بار انار از ساوه، شیراز و دماوند به میدان مرکزی میوه و تره بار برسد. البته مقداری هم از این اقلام دپو کرده‌ایم که قیمت‌ها بالا نرود و سایر میوه‌ها یعنی پرتقال، نارنگی و کیوی هم فراوان در بازار وجود دارد.

 مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: نسبت به سال گذشته که ۹درصد مبادله بورسی وجود داشت اکنون ۳درصد سهم بیشتری از برق کل کشور از طریق بورس مبادله شده و این رقم به 12درصد رسیده است. با توجه به این‌که مبادله برق از طریق بورس اتفاق می‌افتد قطعا از شفافیت لازم برخوردار بوده و لایه پنهانی برای فسادزا بودن وجود ندارد.

 محمد رضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه گفت:  برای این‌که شرکت‌های خودروسازی از حالت زیان خارج شوند باید اصلاح قیمت گذاری صورت گیرد، اکنون راهکار بورس برای این موضوع قرار داده شده که بسیار خوب است. به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری ۱۲۰هزار میلیارد تومان زیان به این صنعت وارد شده است.

 علی نبوی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان کرد: اگر بخش خصوصی هم مدیریت ایران خودرو و سایپا را به‌عهده داشت با این نحوه قیمت‌گذاری زیان‌ده می‌شد و زیان انباشته آن درنهایت به جای ۱۲۰هزار میلیارد تومان به ۸۰هزار میلیارد تومان می‌رسید. ریشه مشکلات مدیریت بخش دولتی در بنگاه نیست بلکه مدیریت دولتی در صنعت خودروسازی است.
​​​​​​​
 مجتبی فرمهینی فراهانی، رئیس هیات عالی نظارت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با تاکید به نظارت بر مزایده‌ها و حراج‌های حضوری گفت: تمام مزایده‌ها از طریق سامانه الکترونیک دولت به‌صورت یکپارچه برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند در صورت اعلام برگزاری مزایده به این سامانه مراجعه کرده و در آن شرکت کنند. امکان ارتباط دو سویه و ارائه نظر و پیشنهادهای مردم با هیات عالی نظارت در تارنمای سازمان به نشانی tamliki.ir پیش‌بینی شده است.