مجازات مرگ برای 2قاتل

مجازات مرگ برای 2قاتل

دو متهم که در جنایت‌های متفاوت مرتکب قتل پدرزن و دوست خود شده بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری با حکم قصاص رو‌به‌رو‌شدند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، نخستین متهم که با حکم مرگ رو‌به‌رو شده، مرد جوانی است که سال97 در بیابان‌های اطراف امین‌آباد با پدرزنش درگیر شد و او را کشت. متهم پس از دستگیری به این قتل اعتراف کرد و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.  متهم به قتل به نام بهروز در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت‌. در این جلسه اولیای دم برای او درخواست قصاص کردند اما همسر متهم او را بخشید. سپس بهروز در جایگاه قرار گرفت و گفت: «مدتی بود با همسرم اختلاف پیدا کرده بودم. آن روز با پدرزنم قرار گذاشتم تا مشکل را حل کنیم. مشروب خورده و شیشه کشیده بودم. به همین دلیل حالت طبیعی نداشتم. پدرزنم قصد داشت گوشی‌ام را به من بدهد که توهم زده و تصور کردم با سنگ می‌خواهد مرا بزند. به همین دلیل او را زدم که باعث مرگش شد.»
قضات پس از رسیدگی به این پرونده متهم را به قصاص محکوم کردند.
   
قتل همسایه
دومین زندانی که به‌دلیل قتل محکوم به قصاص شده، مردی است که دوستش را به خاطر سرقت دستگاه فرز، شکنجه کرده و مرگ تلخ وی را رقم زد. در این پرونده متهم به نام اردلان وقتی متوجه شد، دوستش سنگ فرز او را سرقت کرده و فروخته است، سناریوی هولناکی را رقم زد. اردلان که با درخواست قصاص اولیای دم رو‌به‌رو شده، در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: «مرتکب قتل نشدم و نمی‌دانم چرا مرا به اتهام قتل محاکمه می‌کنید. پلیس در خانه‌ام چسب پهن پیدا کرد و چون آخرین نفری بودم که با مقتول تماس گرفته بودم، مرا به‌عنوان قاتل معرفی کرد.»
سپس دو همدست او در جایگاه قرار گرفتند و گفتند: «اردلان وقتی فهمید مقتول سنگ فرز او را سرقت کرده، دست و پایش را بست و از سقف آویزان کرد. بعد هم با میله آهنی او را زد که باعث مرگش شد.»
پس از رسیدگی به این پرونده، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شده و اردلان را به قصاص محکوم کرده و دو همدستش هم به زندان محکوم‌شدند.