کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

سناریوی  یک زن برای قتل
زنی که درپی برقراری رابطه دوستانه با مردی او را به روستا کشانده و با همدستی مرد دیگری کشته بود به همراه همدستش بازداشت شد. 
به گزارش مهر، علی نسایی‌زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی روز گذشته با اعلام این‌که ۴۵ روز پیش خانمی با مراجعه به آگاهی بیرجند، شکایت کرد که شوهرش از خانه بیرون رفته و ناپدیدشده است، گفت: با تحقیقات گسترده و وسیع به این نتیجه رسیدیم که آنتن تلفن شوهر این خانم آخرین بار در روستای منصورآباد از توابع بخش قهستان شهرستان درمیان فعال بوده و بعد از تحقیقات بیشتر، متوجه ارتباط مرد گمشده با خانم مجردی شدیم که شناسایی و بازداشت شد. این زن اعتراف کرد که با مرد گمشده در ارتباط بوده است و او را با همدستی مردی به نام کیان کشته است.
وی افزود: آنها طبق نقشه مرد گمشده را به اطراف روستای منصورآباد کشانده، بعد از آن، خانم روسری خود را دور گردن مقتول انداخته و کیان نیز با سنگ و چاقو  به آن مرد ضربه‌هایی زده است. آنها بعد از قتل، جسد را داخل چاهی انداخته‌اند. قاتلان برای این‌که صحنه قتل را از بین ببرند، لاستیکی آتش زده و داخل چاه می‌اندازند اما لاستیک قبل از این‌که به ته چاه بیفتد، گیر کرده و تنها قسمتی از کنار صورت مقتول سوخته بود.
دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: با اعتراف این زن، مردی که همدستش بود نیز بازداشت شد.

انفجار سیلندر گاز با 7 کشته
انفجار سیلندر گاز در یکی از خانه‌های پایگاه‌ هوایی ارتش هفت کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.
به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری کنارک، عبدالغفورحوت، فرماندار شهرستان کنارک سیستان و بلوچستان  در این باره گفت: روز پنجشنبه بر اثر نشت و انفجار سیلندر گاز در خانه یکی از کارکنان نیروی هوایی ارتش در کنارک هفت نفر از جمله دو کودک کشته و یک نفر زخمی شدند. افراد فوت شده اعضای دو خانواده از کارکنان ارتش و نیروی انتظامی بودند. فرد زخمی در بیمارستان امام علی(ع) چابهار بود که برای ادامه درمان به بیمارستان دیگری منتقل شد. 


بازداشت سارقان طلافروشی 
اعضای باند چهار نفره سارقان مسلح که در شهرستان خفر، اقدام به سرقت دو کیلوگرم طلا کرده بودند در خرمشهر بازداشت شدند.
به گزارش جام‌جم، سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس در این باره گفت: وقوع یک فقره سرقت مغازه طلافروشی در یازدهم آذر امسال در شهرستان خفر، به پلیس گزارش شد. با تحقیق از شاکی معلوم شد او ساعت 19 همان شب قصد رفتن به خانه را داشته که چهار سرنشین یک خودروی پژو با تهدید اسلحه او را ربودند. بعد گروگان را به مقابل طلافروشی برده و مجبورش کردند در را باز کند. دزدان با سرقت دو کیلو طلا به ارزش دو میلیارد تومان، گروگان را در بیابان‌های خفر رها کردند.
وی افزود: بعد از یک ماه فرار سارقان مسلح، رد آنها در خرمشهر به دست آمد و ماموران آنها را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان 2800 دلار حاصل از فروش مقداری از طلاها و یک کیلو و ۱۰۰ گرم طلای سرقتی کشف شد. در سوابق یکی از متهمان که تحت تعقیب مراجع قضایی شهرستان شادگان از توابع استان خوزستان نیز بود شرارت، ضرب و شتم و یک فقره قتل به چشم می‌خورد. 


مسمومیت  02 نفر با گاز 
مسمومیت با گاز منوکسید‌کربن در خانه معلم ابرکوه باعث شد 20 نفر به بیمارستان منتقل شوند. 
به گزارش ایسنا، ساعت 3 و 34 دقیقه بامداد پنجشنبه پانزدهم دی امسال در ساختمان آموزش و پرورش قدیم (خانه معلم ابرکوه) در استان یزد حادثه گازگرفتگی به اورژانس گزارش شد‌. نیروهای امدادی اورژانس به آنجا اعزام شده و مشاهده کردند که 20نفر براثر استنشاق گاز منوکسید‌کربن، دچار مسمومیت شدند که بعد از اقدامات اولیه درمانی آنها را به بیمارستان منتقل کردند. 

بازداشت قاتل اعدامی 
مردی که شانزده سال قبل در جریان سرقت خودرویی راننده آن را به قتل رسانده و غیابی به اعدام محکوم شده بود، بازداشت شد. 
سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین به سایت پلیس گفت: در سال ۸۵ در جاده فرعی قلات به سجاس در شهرستان تاکستان، جسد مردی که راننده بوده و سارق با انگیزه سرقت خودرو، او را به قتل رسانده بود، کشف شد. در تحقیقات بعدی معلوم شد قاتل پس از ارتکاب قتل از استان قزوین خارج شده و به محل نامعلومی گریخته بود.
وی افزود: در سال ۸۹ حکم قصاص قاتل به‌صورت غیابی صادر شد اما تحقیقات برای یافتن او همچنان ادامه داشت. با گذشت شانزده سال از این ماجرا سرانجام رد متهم در ایستگاه راه‌آهن استان کرمان به دست آمد. ماموران با هماهنگی قضایی به آنجا اعزام شدند و قاتل 39 ساله در آنجا بازداشت شد.