رضوی در ذهن مردم با حافظ ماندگار شده است

در دیدار مدیر‌کل روابط‌عمومی صداوسیما با آقای صدا مطرح شد

رضوی در ذهن مردم با حافظ ماندگار شده است

به‌مناسبت زادروز بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو، حسین قرایی مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما به همراه علی بخشی‌زاده معاون صدا و احمدرضا صدر مدیر روابط‌عمومی معاونت صدا به صورت سرزده وارد استودیو 4 شده و هنگام اجرای برنامه «کتاب شب» او را غافلگیر کردند. در این مراسم قرایی از طرف دکتر پیمان جبلی، رئیس رسانه ‌ملی تقدیرنامه‌ای به همراه تابلویی که در آن مصرعی از حافظ با طلا و مس نوشته شده بود را به رضوی اهدا کرد.

این گوینده که تجربه بازیگری، دوبله و اجرای تلویزیونی هم دارد؛ بیش از دو دهه است برنامه 27 ساله کتاب شب را روی آنتن رادیو اجرا می‌کند و بخش‌هایی از کتاب‌های ادبی ایرانی و خارجی را می‌خواند. در مراسم تولد این هنرمند، معاون صدا خطاب به رضوی گفت: امیدواریم سال‌های بسیاری چنین مراسمی را برگزار کنیم و سایه شما بر سر ما و رادیو و رسانه باشد. 
در ادامه قرایی درباره چکیده کتابی که در این برنامه خوانده می‌شود سؤال کرد و درباره آن کتاب گپ زدند. او همچنین از رضوی خواست چند کتاب را به افراد حاضر در این مراسم پیشنهاد کند. رضوی نیز گفت: من «شازده کوچولو» را پیشنهاد می‌کنم که بخش‌هایی از آن را هم در این برنامه خوانده‌ایم. همچنین قصه‌های کوتاه آنتوان چخوف و آثار هرمان هسه را هم پیشنهاد می‌کنم.
قرایی همچنین از دوستی رضوی و زنده‌یاد رضا سید‌حسینی سؤال کرد. رضوی نیز از این ارتباط صمیمانه گفت؛ خاطره‌ای هم تعریف کرد و اظهار کرد که او به گردن رادیو خیلی حق دارد. 
     
پرتره یک صدای خوش
در ادامه این مراسم قرایی و رضوی درباره حافظ و علاقه او به این شاعر گپ زدند. همچنین درباره مستند «پرتره» که یک قسمت از آن به زندگی این هنرمند مرتبط بود و روی آنتن رفت، صحبت کردند. 
صدر، مدیر روابط‌عمومی رادیو هم از ساخت مستندهای پرتره درباره عباس محبی و علیرضا جاویدنیا از دیگر هنرمندان رادیو و تلویزیون خبر داد که به‌زودی از شبکه مستند پخش خواهد شد. 
قرایی همچنین از ویژگی‌های شخصیتی رضوی گفت و افزود: ‌استاد رضوی در فضاهای سیاسی و دسته‌بندی جناحی در هیچ گروهی جای نمی‌گیرد و جنسش، جنس فرهنگ است. به همین دلیل نازنین و عزیز مانده است. همچنین در ذهن ما با حافظ ماندگار شده است. 
   
انس با ادبیات از کودکی
در ادامه رضوی خاطراتی از دوران کودکی‌ و شکل‌گیری علاقه‌اش به حافظ گفت و توضیح داد: من از دوران کودکی با حافظ عجین شدم. یعنی قبل از این‌که مدرسه بروم و سواد داشته باشم، غزل‌های حافظ را  حفظ بودم. در دوران مدرسه هم معلم‌ها متوجه علاقه‌ام به این شاعر شدند و من مدام در مناسبت‌ها غزل‌هایی از حافظ می‌خواندم. می‌توانم بگویم تمرین‌های گویندگی را از آنجا آغاز کردم.
قرایی درباره مکتوب کردن خاطرات شفاهی رضوی سؤال کرد و او نیز پاسخ داد: هنوز این کار را انجام نداده‌ام اما به این فکر افتاده‌ام تا خاطراتی را مکتوب کنم.
همچنین در بخشی از این دیدار صمیمانه درباره اصالت رضوی که یزدی است و فعالیت‌های تصویری این هنرمند صحبت به میان آمد. رضوی گفت: من تجربیات کوتاهی در سیما داشته‌ام اما بیشتر فعالیت‌هایم در حوزه صدا بوده و خودم را متعلق به رادیو می‌دانم. در پایان نیز رضوی ابیاتی از حافظ را اجرا کرد و کیک تولدش را برید و با همه عکس یادگاری گرفت.

زینب علیپور طهرانی - گروه رسانه