پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت میرزا حسین کریمی

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت میرزا حسین کریمی

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر شیرین‌سخن آقای میرزا حسین کریمی را تسلیت گفتند.

به گزارش فارس، متن پیام به این شرح است:
بسم‌ا... الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای آل‌هاشم دام بقائه
تسلیت اینجانب را به مناسبت درگذشت شاعر شیرین‌سخن و طنزپرداز مرحوم آقای میرزا حسین کریمی رحمت‌ا... ‌علیه به جامعه هنری آذربایجان و مردم عزیز مراغه و بالخصوص به بازماندگان محترم ایشان ابلاغ فرمایید. مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای/ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

5 دور مذاکره با عربستان برگزار شده است 
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت‌خارجه در نشست خبری ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این‌که پنج دور مذاکره با عربستان برگزار شده، گفت: ما در تکمیل روند گذشته و سیاسی برای نقش دولت عراق در این رابطه، احترام قائل هستیم و از هرگونه اقدام مثبتی که عراق ایفا کند، قطعا استقبال می‌کنیم.
سخنگوی وزارت‌خارجه درباره رایزنی وزیر خارجه عراق با امیرعبداللهیان درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و رایزنی فواد حسین با رابرت مالی درباره این مذاکرات اظهار کرد: در ارتباط با روند مذاکرات سیاست رسمی، اعلامی و عملی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن است.
وی افزود: التزام به مسیر و میز مذاکره برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام با اولویت مورد نظر ایران، رفع همه تحریم‌های ظالمانه‌ای است که علیه دولت و ملت ایران تحمیل شده است. ما در این چارچوب در مسیر مذاکرات حرکت کردیم و آنچه مربوط به ما بود را توأم با حسن نیت انجام دادیم.وی تاکید کرد: ایران به مسیر مذاکره ملتزم است و طرف‌های مقابل و آمریکا در اجرای عملی آنچه که اعلام می‌کنند مایل به بازگشت به توافق هستند، باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند و به مسیر مذاکره و به اجرای توافق بازگردند.سخنگوی وزارت‌خارجه اظهار کرد: با دولت آمریکا رابطه و گفت‌وگوی مستقیمی نداریم و از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک و مسیر دیپلماسی برای تحقق منافع ملی ایران به‌ویژه در بحث مذاکرات رفع تحریم‌ها استفاده می‌کنیم.کنعانی گفت: دولت‌هایی در این رابطه با حسن‌نیت پیش از این ایفای نقش کردند و دولت‌هایی علاقه‌مند هستند با استفاده از ظرفیت مناسبات با دو طرف موضوع ایفای نقش کنند. همواره از این تلاش‌های توأم با حسن‌نیت استقبال کرده و خواهیم کرد.کنعانی یادآور شد: اگر دولت عراق مایل است نقشی ایفا کند، حتما به اقدامات توأم با حسن‌نیت این کشور دوست، برادر و همسایه با اهتمام جدی نگاه می‌کنیم و از ظرفیت‌های دولت عراق استفاده خواهیم کرد.سخنگوی وزارت‌خارجه درباره اظهارات وزیر خارجه فرانسه که خواستار اقدام جهانی علیه برنامه موشکی ایران شده است، گفت: فرافکنی‌ها را مردود می‌دانیم؛ این‌گونه اظهارات و اظهارنظرهای فرافکنانه تأثیری در روند حل و فصل مسائل، اختلاف‌نظرها و سوءتفاهم‌ها بین ایران و طرف‌های اروپایی ندارد.وی ادامه داد: طرح موضوعات انحرافی برای عدم تمرکز بر موضوعات اساسی است. فعالیت‌های موشکی ایران دفاعی و مبتنی بر حقوق قانونی ایران و عرف، موازین و مقررات بین‌المللی است و ارتباطی با موضوعاتی که احیانا طرف‌های غربی به‌ویژه در موضوعات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها بیان می‌کنند، ندارد.وی در پاسخ به سوالی درباره مانور نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا اظهار کرد: رژیم صهیونیستی جدیت ایران را در پاسخ به اقدامات ضدامنیتی و تجاوزکارانه بارها و بارها دریافت کرده و طعم آن را چشیده است.